המגבית שהצילה

עולש: מקווה מפואר נוסף בזכות ארגון טהרת הבית

בערב חג השבועות נערכה מגבית על ידי ארגון "טהרת הבית" לכונן מקווה חדש ביישוב עולש, והשבוע כבר נקבעו המזוזות במקווה החדש והמפואר שמשמש רבים ביישובי השרון: "אנו ממשיכים בחובתנו המידית להעמיד מקווה טהרה בכל אזורי הארץ" (חרדים, שיווקי)

המקווה החדש בזכות ארגון טהרת הבית. (צילום: יחצ)

ההתגייסות וההיענות הרבה לקריאתם של גדולי הדור לסייע לארגון שמרחיב את גבולות הקדושה והטהרה בארץ ישראל, נושאת שוב פירות ומסייעת לקרב ליהודים לתורה ומצוות. דרך תרומה עבור זכות לרכישת מטר במקווה החדש שנבנה ביישוב עולש, זכו רבים להצטרף לתוצאה המדהימה שסופה נראה השבוע: מקווה חדש ומפואר בתכלית כל הידורי ההלכה לרווחת יישובי השרון נחנך בהתרגשות רבה ועצומה.

המקווה המדובר ביישוב עולש, קם על הריסות מבנה המקווה הישן והעזוב, והוא נבנה מחדש תוך שיפוץ כולל מהיסוד לל פי הנחיית רבני ארגון "טהרת הבית" כשזה קורה בתוך חודשיים ימים בלבד, עד פתיחתו המפוארת בשבוע זה.

תושבי יישובים רבים וותיקים באזור השרון סביב היישוב עולש היו עושים את דרכם באופן קבוע למקווה הוותיק שביישוב הקיים מקום המדינה. אלא שזה כבר כמה שנים, התיישן המקווה והפך לבלתי ראוי לשימוש והמשתמשים הרבים נאלצו להדיר רגליהם מהמקום.

תסכולם הרב של עסקנים מקומיים לחדש את המקווה ולאפשר שימוש ראוי בו לטובת מבקשי הטהרה באזור, עלו בתוהו.

לאחר התגייסות ראשי ארגון "טהרת הבית" למצוקת האזור, הושג ראשית כל תקציב מראש המועצה אך הוא עמד רק על 120 אלף שקל, בעוד שעבודות החידוש והשיפוץ נאמדו במעל 360 אלף ₪. ארגון "טהרת הבית" נטל על עצמו את משימת הגיוס כספים המהירה, מתוך מטרה להאיץ ולקדם ככל שיותר מהר את בניית המקווה, עקב היותו קרוב לכמה ישובים באזור ואשר בכולם אין כל מקווה טהרה. ארגון 'טהרת הבית' השלים את משימת בניית המקווה החדש בעזרתם של התורמים בני משפחת סיאני אשר הקדישו את המקווה לעילוי נשמת הוריהם ז"ל.

בארגון "טהרת הבית" אומרים כי אכן אנשי הארגון הפועלים במקומות שאין הרשויות נותנות סיוע וסבסוד לארגונים ועמותות אחרים, לקח על עצמו גם פרויקט זה: "למרות שאין לכך את המימון, התחייבנו במימון ההוצאות. בשליחות גדולי ישראל שליט"א ובברכתם זכינו כי בתרומות ציבור יראי ה' הנותן שכם להרחיב את גבולות הקדושה והטהרה בארץ ישראל, הושג המשך המימון. אנו פועלים וממשיכים בחובתנו המידית להעמיד מקווה טהרה בכל אזורי הארץ - במקומות בהם צריכים לו רבים ואין כל מי שעושה זאת ונוטל על עצמו את המימון".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר