פולמוס העופות

למרות האיסור של רוב הרבנים: החל שיווק "בראקל" במגזר

למרות הוראתם של מרבית פוסקי ההלכה והדיינים שקבעו כי עוף ה"בראקל" הינו טמא ואסור באכילה, בימים האחרונים הופצו במגזר מודעות המשווקות את העוף לאברכים: "ללא חשש תערובת" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המודעות המשווקות את הבראקל (באדיבות המצלם / שאטרסטוק)

למרות פסקי ההלכה והכרעתם של מרבית פוסקי ההלכה והדיינים שקבעו כי עוף ה"בראקל" הינו טמא ואסור באכילה, בימים האחרונים הופצו מודעות בריכוזים החרדים תחת הכותרת "לישרי לב שמחה" המבשרות כי ניתן להשיג עופות טהורים הנקראים "בראקל" בהשגחת הרב מנחם מנדל לובין.

במודעה נכתב כי "לקראת החגים ניתן להשיג עופות טהורים שגדלו בפיקוח ללא חשש תערובת ובהמלצת גדולי ישראל זצ"ל ושליט"א הנקראים "בראקל" (בלאדי) שנשחטו ע"י וועד הכשרות המהודרת "כאשר ציוותיך" בהשגחת הגאון הרב לובין ראש בתי ההוראה וחתנו של הגאב"ד הגאון רבי ניסים קרליץ".

יצויין, כי משפחות רבות בחוגי תלמידי מרן החזון איש זצ"ל מחמירים ונוהגים לאכול דווקא עופות מסוג בראקל למרות מחירם הגבוה זאת משום שלשיטתם דווקא עופות אלו הם המקוריים והכשרים בעוד העופות הלבנים הרגילים קיים חשש שעברו הנדסה גנטית ועירוב עם זנים טמאים.

הרב מזוז: הבראקל כשר (באדיבות המצלם)

כזכור, אף שמושב בית דין מיוחד של דיינים מבית הדין של מרן הגר"נ קרליץ והגרמ"ש קליין התירו את העוף המדובר, וכך גם הגר"מ מזוז, הגרב"צ מוצפי וכמה מדייני 'העדה החרדית' - רוב פוסקי ההלכה הבכירים הכריעו לאוסרו.

הבולטים שבפוסקים לאסור את אכילת העוף: ראב"ד 'העדה' הגר"מ שטרנבוך, הגרמי"ל לנדא רבה של בני ברק, הגר"ש מחפוד ראש מערכת הכשרות בד"ץ 'יורה דעה', האדמו"ר מהר"א מסאטמר ועוד רבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר