היא תאכל הכל ותבקש עוד! - כך תגרמו לילדים לאכול ארוחת עשר בריאה ומזינה
היא תאכל הכל ותבקש עוד! (צילום: shutterstock)
אאא

ארוחת עשר כוללת בדרך-כלל כריך לילד וכנראה שלא סתם. בחירה נכונה של סוג הלחם ותוספת ירק יכולה להפוך לארוחה בריאה שמכילה שלל רכיבי תזונה חיוניים. הסנדוויץ' יכול להוות ארוחת בוקר מזינה וקלה להכנה שמכילה את כל אבות המזון ונותנת בסיס תזונתי רחב לכל היום.

כנראה שלא סתם הסנדוויץ' מומלץ לסיפוק אנרגיה לפני אימון בזכות הפחמימות שמקורן בלחם, ומומלץ לבניית השריר לאחר האימון בזכות החלבונים שמקורן בגבינות.

אז איך אנחנו מביאים את כל האנרגיה והרכיבים החיוניים לילד? 

1. דוגמא אישית: לפני הכל ישנו כלל בסיסי, אם אתם תאכלו בארוחת עשר סנדוויצ'ים בריאים אתם תביאו לילד דוגמא אישית שהוא ירצה לחקות.

2. השקיעו במראה: צבעוניות, דאגו לחוצצים (כמו חסה) אם יש רכיבים רטובים, שימו ירקות קשים.

3. דאגו שגודל הכריך מתאים לגודל כף היד של הילד ונח לאחיזה.

4. תנו לילד תועלת אמיתית: כדאי לך לאכול את הסנדוויץ' הזה כי הסנדוויץ' הזה יכול לעזור לך בלימודים.

5. ילדים אוהבים לדעת. השתמשו בידע ספציפי פשוט וקליט עבורם כמו: בגבינה שאתה אוכל עכשיו יש הרבה סידן שעוזר לך לגדול או הגבינה הצהובה הזאת עוזרת לך לשמור על שיניים יפות.

6. תנו משמעויות נוספות להזנה בריאה: "כל הכבוד לך שאתה מפנק את גופך בכריך הבריא הזה. אני שומעת עד לפה כמה הגוף שלך שמח עכשיו...".

7. המציאו שמות לסנדוויצ'ים שהילד לוקח לבית הספר.

8. תנו לילד להכין ולקשט את הנייר פרגמנט שיעטוף להם את הסנדוויץ' לבית הספר.

9. צרפו לסנדוויץ' פתק מלא אהבה: "שיהיה לך יום נפלא. באהבה מאמא", "מחכה לך בבית. מתגעגעת, אמא".