אלעד: כינוס לכלכלה נבונה וניהול תקציב משפחתי

השתתפות מרשימה בכנס שהתקיים ביוזמתו של הרב חיים מאיר כץ, יו"ר אגודת ישראל באלעד. הכנס, שהתקיים ב"היכל הכינוסים ויז'ניץ" נערך בשיתוף סניף בנק הפועלים, ומרכז עוצמה שעל ידי מחלקת הרווחה בעיריית אלעד (כלכלה, שיווקי)

כנס לניהול תקציב משפחתי. אילוסטרציה (צילום: FLASH90)

הערב נפתח במשאו של הרב מנחם צבי שלמון - רב קהילת סערט ויז'ניץ אלעד ודיין בבית דין ממונות. בדבריו העמיד את יסודות הנהגת ואורחות כלכלת הבית על פי התורה וההלכה כשהוא מבאר את חשיבות ההתנהלות הכספית לפי תקציב מסודר ומתוכנן. בנוסף, הזהיר מגלגולי חובות תופעה המובילה לצער וכאב בבית.

הרב צבי סילבר מרצה בכיר ויו"ר מיומנות, הצביע על כלים מעשיים להתנהלות כלכלית נבונה כשהמסר המרכזי הוא: "אל תתחילו להצטמצם ולקצץ בהוצאות, זה לא מה שיעזור לכם. במקום זה כדאי שתלמדו את עצמכם דווקא להגדיל את ההכנסות". אבל חשוב לזכור כל הזמן: כדי לממן את ההוצאות האלו לא משתמשים בשלושה דברים עקרוניים – מתנות, צמצום, והלוואות, כי אלו בדיוק הדברים שמונעים את ייצור הכסף.

"ברגע שמשפחה מחליטה שהיא מעוניינת להגדיל את ההכנסות שלה ולעשות השתדלות, אז מגיעה הישועה ממרום בכל מיני דרכים מפתיעות. הכל תלוי ברצון שלנו. ברגע שנדע מה אנו רוצים ונבקש זאת מהקב"ה, אז הוא יעזור לנו להשיג את המטרה".

גיל אשד, מנהל בנק הפועלים סניף אלעד, עמד על כללי זהב להתנהלות נכונה בבית ובעסק. בדבריו הצביע על עקרונות הכרחיים להתנהלות נכונה: מודעות, ניהול הוצאות, תכנון ומעקב, שימוש נכון בכרטיסי אשראי, איזון תקציבי וחשיבות החסכון לעתיד. בסיום דבריו אמר, שבתפקידו כמנהל סניף בנק הפועלים באלעד, ישמח לסייע ולעמוד לימין הקהילה ותושבי העיר.

יוזם הכינוס, הרב חיים מאיר כץ יו"ר "אגודת ישראל" וחבר הנהלת העיר, הודה לגורמים שסייעו בקיום הכינוס. ראש העיריה ישראל פרוש, מנהלת מחלקת הרווחה ליבנת לוינשטיין ולמנהלת פרויקטים ורכזת תעסוקה ברווחה הגב' פולק וכן למרכז 'עוצמה' שעל ידי מח' הרווחה. ברכת תודה מיוחדת הביע למזכיר הלשכה לפניות הציבור יואל דסקל שטרח רבות בארגון והפקת הכינוס וכן ליחזקאל מילר חבר הנהלת מוסדות ויז'ניץ, על חלקו בהכנת הכינוס.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר