גוטרש יענה?

משפחות שכולות כותבות לאורח הבכיר: 'תפסיק לממן טרור'

לפחות 40 משפחות ישראליות שאיבדו את היקרים להן מכל בפיגועים רצחניים, פונים במכתב ישיר למזכ"ל האו"ם המבקר כעת בישראל בבקשה נרגשת: "דם הורינו, ילדינו, אחינו ואחיותינו - זועק מן האדמה" (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פיגוע תופת. אילוסטרציה (צילום: Flash90 )

כארבעים משפחות ישראליות שכולות, שאבדו את יקיריהן בפיגועי טרור, שלחו מכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש המבקר כעת בישראל, בו ביקשו כי האו"ם יפסיק לממן ארגונים המייצגים מחבלים בעתירותיהם לבג"ץ.

"לא ייתכן כי הארגון שאתה עומד בראשו יעביר מיליוני שקלים לארגונים רדיקאליים המגנים על מחבלים ובני משפחותיהם", כתבו המשפחות הפגועות במכתב שנחשף ב'חדשות 2 Online', כשהם מציינים לדוגמה את הארגונים 'עדאלה' ו'המוקד להגנת הפרט'.

נציגי המשפחות מסבירים במכתבם: "ארגון האומות המאוחדות מוביל בשנים האחרונות את המימון והתמיכה לארגונים אשר מובילים את הלוחמה המשפטית נגד ישראל. לוחמה זו הפכה לגורם מועדף במאבק נגד מדינת ישראל. לאחר הכישלונות להשמיד את המדינה היהודית באמצעות מלחמות, נראה כי תמיכה בלוחמה המשפטית היא תמיכה דה פקטו בחיסולה של מדינת ישראל".

לדבריהם, "שני הארגונים המובילים בישראל את ההגנה על מחבלים ובני משפחותיהם קיבלו בשנה האחרונה מעל לשני מיליון שקלים מהאו"ם. אנו תוהים האם כספי הארגון מיועדים כדי להכשיר את הרצח הבא? האם לא הגיעה העת להפסיק את התערבותו הבוטה של הארגון בנעשה בתוככי מדינת ישראל?".

גוטרש עם נתניהו, אתמול (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המשפחות השכולות הוסיפו במכתבן אמירות קשות כלפי התנהלות האו"ם: "בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ברמת הטרור הפוקדת את העולם כולו. כלל יבשות העולם נפגעות כתוצאה מהטרור האסלאמי הקיצוני, אולם נראה שרק במדינת ישראל בחר האו"ם לקחת צד בסכסוך ולממן בעצמו את ההגנה המשפטית של אותם המחבלים שרצחו חפים מפשע. אנו דורשים כי בימים אלה בהם אתה אלה שבהם אתה בארץ בביקור רשמי ראשון כמזכ"ל האו"ם תודיע לאלתר על הפסקת המימון לאותם הארגונים שמכשירים את הרצח הבא".

פיגוע דריסת המשאית בירושלים (צילום: מצלמת אבטחה)

"האו"ם חרט על דגלו להוביל שלום וצדק ברחבי העולם ואילו המשך הזרמת כספים לאותם הארגונים מרחיקה את קידום ערכים אלה. דם הורינו, ילדינו, אחינו ואחיותינו ושאר יקירינו - זועק מן האדמה", סיימו המשפחות את פנייתן לגוטרש.

חלק מן החתומים על המכתב, הם: מרב והרצל חג'ג', הוריה של סג"מ שיר שנרצחה בפיגוע דריסת המשאית בטיילת בארמון הנציב בינואר השנה; רינה אריאל, אמה של הלל יפה בת ה-13.5 שנרצחה במיטתה בקרית ארבע ביוני 2016; שרה ואליעזר רוזנפלד, הוריו של מלאכי שנרצח בפיגוע ירי סמוך לשבות רחל ביוני 2015; הדס מזרחי, אלמנתו של נצ"מ ברוך שנרצח בפיגוע ירי באפריל 2014.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר