הניסוי הקוריאני

טראמפ מאיים: "כל האופציות על השולחן"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף את ניסוי הטילים של צפון קוריאה, ואיים כי "כל האופציות על השולחן". לדבריו: "העולם קיבל את המסר של צפון קוריאה באופן חזק וברור" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

העולם נגד צפון קוריאה: בתגובה לניסוי הטילים שביצע הלילה (שלישי) צפון קוריאה, אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי "כל האופציות על השולחן". בסין אמרו מוקדם יותר כי "המתיחות עם צפון קוריאה הגיעה לנקודת רתיחה".

בהודעה רשמית של הבית הלבן נאמר: "העולם קיבל את המסר של צפון קוריאה באופן חזק וברור. המשטר הזה לא מסתיר את הזלזול שלו לשכנותיו, לכל החברות באו"ם ולסטנדרט המינימלי ביותר להתנהגות בינלאומית מקובלת".

הנשיא העביר מסר מאיים לשליט צפון קוריאה: "איומים וערעור היציבות רק מגבירים את הבידוד המדיני של צפון קוריאה מכל מדינות העולם. כל האפשרויות על השולחן".

במקביל, חבר פרלמנט רוסי בכיר שהתייחס לניסוי הטילים של קוריאה הצפונית אמר כי הוא "מראה שהאיום לפגוע באיי גואם הוא לא 'בלוף'". לדבריו, הסנקציות של האו"ם נגד קוריאה הצפונית הוכחו כלא יעילות.

הלילה שיגרה קוריאה הצפונית טיל שחלף מעל יפן ונחת בים - מול חופי האי הוקאידו שבצפון יפן. צבא דרום קוריאה מסר כי הטיל ששוגר מאזור סונאן, סמוך לבירת צפון קוריאה, פיונגיאנג, טס למרחק של 2,700 ק"מ והגיע לגובה של כ-550 ק"מ.

המזכיר הראשי של הקבינט ביפן, יושיהידה סוגה, אמר כי הטיל נפל לים במרחק של 1,180 ק"מ מזרחית לקייפ ארימו שבהוקאידו. מערכת ההתרעה של ממשלת יפן, J-Alert, פרצה לשידורי הרדיו והטלוויזיה והזהירה את האזרחים מפני הטיל ששוגר.

ממשרד החוץ הדרום-קוריאני נמסר: "אנו נגיב בעוצמה על בסיס הברית האיתנה שלנו עם ארה"ב, אם צפון קוריאה תמשיך בהתגרויות בתחום הגרעין והטילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר