הנשיא הצרפתי מקרון יגיע לביקור בישראל

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, יגיע לביקור רשמי בישראל בשנה הבאה כחלק מביקור רחב באזור. מקרון הצהיר בהודעתו כי הוא סבור ש"ירושלים תהיה הבירה של שתי המדינות" (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מקרון ונתניהו בביקורו בצרפת (צילום: חיים זך, לע"מ)

נשיא צרפת עמנואל מקרון צפוי להגיע באביב הבא למזרת התיכון ולבקר בין היתר בישראל וברשות הפלסטינית, כך אמר היום (ג') בוועידה עם שגרירים צרפתיים בפריז. הנשיא הצרפתי אמר כי בכוונתו לעזור לתהליך השלום האזורי ולקדם פתרון של שתי מדינות.

"נמשיך במאמצינו יחד עם האו"ם כדי למצוא פתרון של שתי מדינות, ישראל ופלסטין, שיחיו זו לצד זו במסגרת גבולות שיוכרו על ידי הקהילה הבינלאומית", אמר מקרון, וחידד כי "ירושלים תהיה הבירה של שתי המדינות". דבר שלא בטוח שבירושלים הישראלית יאהבו לשמוע. הנשיא הצרפתי הוסיף כי מלבד ישראל והרשות הפלסטינית, הוא יבקר גם בלבנון ובירדן.

בנאומו בפני השגרירים הוסיף מקרון כי "המלחמה בטרור האיסלאמי היא בראש סדר העדיפויות של הדיפלומטיה הצרפתית, עלינו להגיב ללא חולשה". הוא הצהיר כי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) "הוא האויב שלנו" וכי "יש לשים סוף למלחמה בסוריה". הוא הציע לקיים פסגה בינלאומית בפריז בתחילת 2018 "שמטרתה להילחם במימון הטרור".

שגרירת צרפת בישראל, הלן לה גל, אמרה כבר בחודש מאי, כמה ימים לאחר ניצחונו של מקרון בבחירות, כי הנשיא החדש יגיע לביקור בישראל בשנת 2018. בישראל הייתה שביעות רצון עם ניצחונו של מקרון, שנחשב פרו-ישראלי, על פני מועמדת הימין הקיצוני לה פן, שתמכה בין היתר באיסור על שחיטה כשרה ומילת בנים. הקהילה היהודית בצרפת התגייסה ברובה נגד לה פן ובעד מקרון.

הנשיא הצרפתי הצהיר בעבר כי הוא מתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית והוא נחשב בעצמו מקושר מאוד לקהילה היהודית בצרפת, ורבים מחבריו הם אנשי עסקים יהודים מהתקופה שעבד כבנקאי השקעות בבנק רוטשילד.

בתקופה כהונתו כשר הכלכלה בשנים 2016-2014, הביע מקרון עמדה נחרצת נגד ה-BDS ונגד כל צורה של הטלת חרם נגד ישראל. הוא התארח בישראל לפני כשנתיים כאורחו של שר הכלכלה דאז אריה דרעי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מקרון במהלך ביקורו בפריז באמצע חודש יולי. מקרון קרא בפגישה עם ראש הממשלה "לעשות הכול כדי לחדש את תהליך השלום על בסיס פתרון שתי המדינות - ישראל ופלסטין". בפגישה הבהיר מקרון כי צרפת מוכנה להעניק את כל הסיוע הדיפלומטי שיידרש. לדברי מקרון, ישראל והמדינה הפלסטינית "חייבות לחיות זו לצד זו בגבולות בטוחים ומוכרים, כאשר ירושלים תהיה בירתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר