אפל נגד איראן: אפליקציות יוסרו מהאפסטור

על פי דיווח בניו יורק טיימס, כחלק מהסנקציות שהוטלו על איראן ביוזמת ארצות הברית, חסמה ענקית הטכנולוגיה אפל את הגישה לחנות האפליקציות שלה לאפליקציות איראניות (דיגיטל)

(צילום: צילום: shutterstock)

מוצרי ענקית הטכנולוגיה אפל זוכים לפופולריות רבה במדינה האיסלאמית, זאת על אף שאין נציגות רשמית של החברה במדינה. כעת, מסירה החברה אפליקציות שפותחו במדינה.

על פי דיווח בניו יורק טיימס, כחלק מהסנקציות שהוטלו על איראן ביוזמת ארצות הברית, חסמה ענקית הטכנולוגיה האמריקנית את הגישה לחנות האפליקציות שלה (אפסטור) בפני אפליקציות שפותחו ע"י מפתחים איראנים.

על פי הדיווח, כחודש לפני ההסרה שלחה אפל מייל לכל אותם המפתחים בו הודיעה כי בכוונתה להסיר את האפליקציות כחלק מהסנקציות שהטילה ממשלת ארה"ב. האפליקציות שהוסרו לא היו רק כאלה שפותחו באיראן אלא אף אפליקציות ייעודיות לאזרחי איראן כמו אפלקציות קניה במדינה, ועוד.

בעקבות ההסרה, קמה מחאה עולמית שכללה עשרות מפתחי אפליקציות מרחבי העולם שטענו שחברת אפל נקטה בצעד גזעני ודרשו מהחברה לאפשר בחזרה את התקנת האפליקציות שפותחו ברפובליקה האסלמית.

מנגד, המפתחת של אנדרואיד והמתחרה הגדולה של אפל - גוגל -טרם נקטה בצעד דומה, או הצהירה שהיא מתכוונת לעשות זאת. כרגע היא מאפשרת לאפליקציות איראניות לעלות בחופשיות בחנות Google Play למרות שהיא חוסמת אפליקציות בתשלום, מאחר וחיוב כרטיס אשראי איראני היא הפרה בוטה מדי של הסנקציות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר