"מהפכת קודש"

גדולי ישראל לראשי 'שובו': "אתם עושים עבודת קירוב אדירה"

לקראת פתיחת שנת הלימודים נכנסו נשיא 'שובו' והמנכ"ל למעונם של מרנן ורבנן וזכו לברכתם • סקר: 50% מאוכלוסיית ישראל מבקשים להעניק לילדיהם חינוך יהודי טוב יותר (חרדים)

(צילום סטילס – אלי איטקין; צילום וידיאו ועריכה – דובי קורן)

ראשי רשת החינוך והקירוב 'שובו' שע"י החינוך העצמאי, הגאון רבי יונתן איברהם חבר ביה"ד לונדון ומראשי 'ועידת רבני אירופה' ומנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן, נכנסו למעונם של מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות, לקבל את ברכתם והכוונתם לקראת פתיחת שנת הלימודים.

את ביקורם פתחו במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי. במשך דקות ארוכות סיפרו ראשי 'שובו' למרן על מפעל הקירוב והחינוך ועל התוצאות הנפלאות שהם רואים בחינוכם של ילדי ישראל וההשלכות החיוביות בשמירת שבת ומועדים ובכשרות עליהם ועל משפחותיהם.

הגר"י איברהם סיפר לשר התורה על הסקר שביקש לערוך בטרם קיבל ע"ע את עול הנשיאות ולפיו, 50% מאוכלוסית ההורים בישראל שהם עשרות אלפי הורים, עולים וותיקים המבקשים חינוך יהודי טהור לידיהם. מרן הגר"ח בירך בחום את ראשי 'שובו' בברכת 'ברכה והצלחה' ואמר ש'יש להמשיך ולהתפלל לבורא עולם וכך זוכים להצלחה'.

לאחר מכן נכנסו ראשי 'שובו' למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן לאחר תפילת ערבית. מרן קיבלם במאור פנים. הגר"י איברהם והרב גוטרמן סיפרו למרן ראש הישיבה על מוסדות וכיתות נוספות שהוקמו לקראת שנה"ל הבעל"ט ועל המהפכה שעושים הילדים, ילדי הדור השני לעולים ממדינות חבר העמים, ילדי העולים מצרפת, וילדי עמך בית ישראל, בקרב בני משפחותיהם. מרן הרב שטיינמן בירכם בברכת שנה טובה והצלחה רבה.

שעה ארוכה נועדו ראשי 'שובו' עם ראש ישיבת 'סלבודקא' וחבר מועצג"ת הגאון רבי משה הלל הירש במעונו. הגרמ"ה התעניין בפרטי פרטים בכל עבודת 'שובו' בישראל. ראשי 'שובו' סקרו בפני ראש הישיבה בהרחבה את הפריסה הארצית של עשרות בתי הספר היסודים והעל יסודים ברחבי הארץ בהם לומדים כיום כ-6500 תלמידים כ"י. הגרמ"ה שמע בסיפוק רב על מאות התלמידים הממשיכים במוסדות תורה בתום לימודיהם בבתי הספר היסודי ועל המהפך בחייהם של בני משפחותיהם הזוכים לראות עולמם בחייהם.

"ביקרתי בקראקא" - סיפר הגר"י איברהם שליט"א - "עם משלחת מקהילתי 'תורת חיים' בלונדון ומארה"ב. במהלך השבת נכנסנו לביה"כ העתיק. עוד אנו מתפעלים מהיופי וההדר ומבקשים תפילה נכנסה קבוצה גדולה של בני נוער ישראלים ולצערי הרב תוך כדי חילול שבת בצילום וכו'. נגשתי אליהם ואמרתי להם; ראשית יפה שבאתם ואנו מקבלים אתכם באהבה. יש לי בקשה אחת אליכם. בואו ונאמר פסוק אחד מהתורה. מהתפילה. לזכרם של אלו שהתפללו כאן והובלו אל מותם הי"ד. כל התלמידים נעמדו כאחת. מדריכת הקבוצה נזדעקה: 'בלי כפיה!', הייתה דממה באולם בית הכנסת. איש לא השיב לה. פתחתי ואמרתי: 'שמע ישראל...".

"ריבונו של עולם", אמר הגר"י איברהם להגרמ"ה הירש כשהוא נשנק מדמעות – "הם לא ידעו להמשיך את הפסוק שכל ילד בעם ישראל יודע. זה רק ממחיש את החשיבות שבעבודת הקודש של 'שובו' וכך אני מתייחס לזה מאז הטילו עלי גדולי ישראל באמריקה – זוהי שליחות להצלת ילדי ישראל".

הרב גוטרמן פירט בפני הגרמ"ה את מסקנות הסקר המיוחד שהזמין 'שובו' לבקשת הגר"י איברהם ובו ממצאים מעודדים במיוחד על אודות 50% מאוכלוסיית ישראל המבקשים להעניק לילדיהם חינוך יהודי כדוגמת רשת 'שובו'; "הפוטנציאל האדיר הוא הכפלת 6.500 משפחות שבניהם לומדים ומתחנכים אצלנו ל 65.000 משפחות. זוהי המהפיכה העומדת לפתחנו וזו הזכות האדירה לקחת חלק במשימת קודש זו'".

הגרמ"ה הירש שהתעניין מאוד בממצאי הסקר שביצע מכון 'רפי סמית' בירך את ראשי 'שובו' ואיחל להם הצלחה. "אלפי המשפחות שכבר עשו את דרכם לחיק היהדות הם עדות חיה לפעילות החשובה שלכם ובעז"ה תמשיכו להוסיף כהנה וכהנה בהצלחה רבה", אמר.

את ביקורם סיימו ראשי 'שובו' במעונו של נשיא מועצג"ת האדמו"ר מויז'ניץ. הגר"י איברהם ביקש את ברכת הרבי לתלמידים ולסגל. "ראינו את דמעותיהם של התלמידים שזכו לחוות שבת על טהרת הקודש לאחר שהחלו ללמוד ב'שובו' ואנו חדורי תחושת שליחות לקיים 'שובו אלי ואשובה אליכם'". הרבי בירכם בלבביות רבה ואמר כי "אתם עושים עבודת קירוב אדירה. זוהי מהפכה בחינוך ילדי ישראל. אלפי המשפחות שלא טעמו טעמה של תורה ומצוות שבת וחג זוכים לקבל את המירב שאפשר עפ"י מה שהתווה מייסד 'שובו' הגאון הגדול רבי אברהם פאם זצ"ל. ויבדלח"א גדולי ישראל שליט"א באר"י ובחו"ל. בזכותכם מוקמים בתים נאמנים לה' ולתורתו אשרי חלקכם".

"אתם זוכים לבצע מהפיכה ועוד תזכו למהפיכה בקנה מידה גדול יותר להשיב לב בנים אל אבותם. לשנה טובה תכתבו לחיים טובים מלאי סיפוק ועשיה למען כלל ישראל", בירכם האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר