ההסלמה נמשכת

צפון קוריאה מאיימת: שיגור הטיל ליפן - רק הצעד הראשון

צפון קוריאה אישרה את שיגור הטיל לעבר יפן ואיימה בשיגורים נוספים • מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את השיגור • שגרירת ארה"ב ניק היילי אמרה כי "הגיע הזמן שפיונגיאנג תכיר בסכנה" (עולם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

החשש מפני מלחמה בעקבות הצעדים החמורים של צפון קוריאה מתעצם והולך לאחר שצפון קוריאה הבהירה כי שיגור הטיל מעל יפן - הוא רק הצעד הראשון.

בשעות הלילה (רביעי) אישרה צפון קוריאה כי שוגר טיל לעבר יפן, שכפי שדווח אמש נפל בים מול חופי האי הוקאידו שבצפון יפן.

סוכנות הידיעות הממלכתית של פיונגיאנג (KCNA) דיווחה כי השליט קים ג'ונג און נכח בשיגור הטיל מסוג הואסונג-12 והמטרה היא - ערעור האימון הצבאי המשותף שעורכות ארצות-הברית ודרום קוריאה.

הסוכונת דיווחה עוד כי "מדובר היה בתרגיל המדמה מלחמה אמיתית", וכי המנהיג הוביל את הניסוי והיה מרוצה מביצועיו של הטיל. "יהיו עוד שיגורים", נמסר בהודעה הרשמית.

סוכנות הידיעות KCNA ציטטה את קים שאמר כי "שיגור הטיל הוא רק הצעד הראשון במבצע הצבאי שיכלול גם את האי האמריקני גואם".

בתוך כך, ארצות הברית ביקשה הלילה ממועצת ביטחון של האו"ם לפרסם הצהרה שמגנה את שיגור הטיל והפצירה בה להפעיל את כל כובד משקלה בעניין הסנקציות על צפון קוריאה.

ארה"ב ציינה עוד בפנייתה כי מועצת הביטחון חייבת לדרוש מצפון קוריאה לחדול מכל פעולותיה המאיימות כלפי שכנותיה.

במהלך הלילה, גינתה מועצת הביטחון של האו"ם את שיגור הטיל לעבר יפן וכינתה זאת "איום אדיר". כמו כן דרשה המועצה מצפון קוריאה לחדול באופן מיידי משיגורי הטילים ולהפסיק את תוכניתה הגרעינית. בהצהרה של מועצת הביטחון נכתב כי חברות המועצה מחויבות לפתרון דיפלומטי של המשבר.

שגרירת ארה"ב ניק היילי אמרה כי "הגיע הזמן שפיונגיאנג תכיר בסכנה שהיא מעמידה את עצמה".

במהלך הלילה שוחחו נשיא דרום קוריא מון ג'יאה יין וראש ממשלת יפן שינזו אבה בטלפון. מלשכתו של מון נמסר כי "השניים סיכמו להגביר את הלחץ על פיונגיאנג עד שלא תישאר לה ברירה מלבד לנהל דיאלוג".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס אמש לשיגור הטיל ואמר כי "כל האופציות על השולחן". בהודעה של הבית הלבן נאמר כי "העולם קיבל את המסר של צפון קוריאה באופן חזק וברור. המשטר הזה לא מסתיר את הזלזול שלו לשכנותיו, לכל החברות באו"ם ולסטנדרט המינימלי ביותר להתנהגות בינלאומית מקובלת".

הנשיא העביר מסר מאיים לשליט צפון קוריאה: "איומים וערעור היציבות רק מגבירים את הבידוד המדיני של צפון קוריאה מכל מדינות העולם. כל האפשרויות על השולחן".

במקביל, חבר פרלמנט רוסי בכיר שהתייחס לניסוי הטילים של קוריאה הצפונית אמר כי הוא "מראה שהאיום לפגוע באיי גואם הוא לא 'בלוף'". בסין אמרו מוקדם יותר כי "המתיחות עם צפון קוריאה הגיעה לנקודת רתיחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר