הפיגוע בפתח תקווה

אישום נגד המחבל שנהדף עם מגש הפיצה

מנצור חטיב שלפני כחודש דקר נהג אוטובוס - ערבי - בחנות שווארמה בפתח תקווה וניסה לדקור נוספים עד שקיבל בראשו את מגש הפיצה בחנות הסמוכה, מואשם היום בבימ"ש (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: Roy Alima/Flash90)

בבית המשפט הצבאי בשומרון הגישה היום (רביעי) התביעה הצבאית כתב אישום נגד המחבל מנצור חטיב שביצע את הפיגוע בפתח תקווה לפני כחודש.

כזכור, חטיב נכנס לחנות שווארמה ליד התחנה המרכזית בפתח תקווה, הזמין מנה - ואז שלף סכין ודקר נהג אוטובוס שעמד שם בתור ופצע אותו באורח בינוני עד קשה, וניסה לדקור גם את בעלת המקום.

בעלת החנות ברחה לפיצריה הסמוכה, אך המחבל רץ אחריה וניסה לדקור את בעל הפיצריה. בשלב זה הסכין של המחבל ננעצה בדלפק הקבלה במקום, ושלומי מדר העובד שם לקח את משטח ההכנה של הפיצה והדף את המחבל, שנפצע בראשו, ברח - ונלכד לאחר זמן קצר.

תיעוד הפיגוע (צילום: מצלמות אבטחה, מתוך חדשות 2)

למרבה האירוניה, הפצוע הקשה ביותר בפיגוע דקירה זה, היה דווקא ערבי תושב ישראל - נהג האוטובוס - שהמחבל טעה לחשוב כי הוא יהודי.

ההאשמות נגדו בכתב האישום היום, הן ניסיון גרימת מוות בכוונה (העבירה המקבילה באזור יהודה ושומרון לעבירת ניסיון רצח) כניסה לישראל ללא היתר ועבירות נוספות. כנהוג במקרים אלו, התביעה אף ביקשה להאריך את מעצרו של המחבל עד תום ההליכים.

מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל ימשיך להגן על ביטחון אזרחי המדינה ולמצות את הדין במלא החומרה עם פעילי הטרור".

שלומי מדר ומגש הפיצה שעמו הכה את המחבל (צילום: רענן בן צור, ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר