הוונדליזם בגן הילדים בגבעת זאב

מכתב התנצלות לרב דוד סופר: "נתקן את הנזק"

הוונדליזם בגן הילדים בגבעת זאב עורר סערה. בעקבות הטענות כי הנזק בוצע על-ידי תלמידי ממוסדות אחרים, שיגר המנכ"ל מכתב התנצלות בו הבטיח לאתר את האחראים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הוונדליזם בגן הילדים (צילום: המייל האדום)

מנכ"ל מוסדות בעלזא בגבעת זאב, שיגר מכתב התנצלות אל הגאון רבי דוד סופר, מי שהקים את גן הילדים "כף החיים", לבני משפחות ספרדיות חרדיות, בעקבות הוונדליזם שבוצע בגן החדש, כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

ל"כיכר השבת" נודע כי מנכ"ל המוסדות בגבעת זאב, התייחס לטענות שהועלו בגבעה כי תלמידים מהמוסדות שלו ביצעו את המעשים החמורים וטען כי אין לו מושג מי ביצע את הוונדליזם אך הבטיח לתקן את הנזק.

"לאחר כמה פניות שפנו אלי אנשים על נזקים וונדליזם שנגרמו בכיתה שלכם במבנה של הגנים והבית ספר ברחוב האיילות", כותב המנכ"ל לרב סופר, "ולאחר שיחה עם הרב ווטנשטיין שליט"א בעניין: ליהוי ידוע שאין לנו שום מושג מי עומד מאחורי הדברים החמורים שהם אנטי חינוכיים בעליל".

עם זאת הוא מדגיש כי "היות וייתכן שאחד הילדים מקהילתנו הק' עשה את העוול הזה אי לכך נחקור את הדברים היטב, ונשמח לעבוד בשיתוף פעולה למצוא את המזיק. במקרה שנמצא אותו הוא יבוא על עונשו. כמו כן נשתדל לתקן את הנזק".

"כידוע", סיים המנכ"ל את דבריו לרב סופר, "קהילת בעלזא מתנערת מכל אלימות הגורמות לחילול ה' מיותר, ואנו לא נותנים לגיטימציה לפעולות מסוג זה".

כמו כן מנהל תלמוד תורה 'גבעות עולם', לשם הוכנס הגן החדש, שיגר מכתב הבהרה ובו הבטיח לטפל במעשה החמור ואף שאל האם יש נזק כספי בכדי לטפל גם בפן הממוני של האירוע החמור.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", בעקבות הגעת משפחות חרדיות רבות להתגורר ביישוב גבעת זאב, נוצרה מצוקה בחיידרים ותלמידים רבים לא התקבלו, מי בשל חוסר מקום ומי בשל "חוסר התאמה".

קבוצת תושבים ספרדים בראשות הגאון רבי דוד סופר, בנו של הגאון רבי יעקב חיים סופר, החליטו להקים גן חרדי חדש. כמו שאר המוסדות, גם הגן החדש נפתח בתקווה להמשיך כ'תלמוד תורה', כשהוא נושא את השם 'כף החיים'.

יצוין כי הגן החדש נפתח באישור המועצה המקומית, שהקצתה מסדרון בתוך מוסד 'גבעות עולם', שם ביקשה המועצה שהתלמידים יפתחו את שנת הלימודים.

אך בשעות הבוקר של יום ראשון, הגננות שהגיעו יחד עם הילדים הקטנים כדי לפתוח את שנת הלימודים נדהמו לגלות כי המקום עבר פוגרום. הכיסאות הושלכו לרצפה, השולחנות היו הפוכים והשער נחסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר