וואטסאפ בונה אפליקציה מיוחדת לעסקים

האפליקציה החדשה של וואטסאפ שפרטיה דלפו לאתרי מפתחים שונים ברחבי העולם תעניק ככל הנראה שירות מענה מסודר לבעלי העסקים המורשים תמורת תשלום (אפליקציות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם בוואטסאפ הבינו כיצד לעשות כסף מהאפליקציה שעלתה לפייסבוק 19 מיליארד דולר? על פי דיווחים של מפתחים, וואטסאפ מתכננת להשיק אפליקציית צ'ט שמיועדת לעסקים.

אפליקציית ווטסאפ לעסקים עדיין לא נחשפה באופן רשמי ופייסבוק, בעלת הפלטפורמה, טרם חשפה מידע אודותיה. האפליקציה ככל הנראה מיועדת בשלב הראשון למכשירי אנדרואיד בלבד. מפתחים שבחנו את המידע שהודלף מסבירים כי קוד המקור של האפליקציה מעיד שהיא צפויה לאפשר למשתמשים עסקיים לייצר שיחות מבוססות מענה אוטומטי כפי שניתן למצוא כיום בפייסבוק מסנג'ר, אפליקציית הצ'ט של פייסבוק.

שירות החשבונות העסקיים נראה כיוזמה מתקדמת; בשלב הראשוני הגישה לשירות החדש מצומצם ל"מספר קטן של עסקים שמשתתפים בתכנית הבטא", כך על פי עמוד תמיכה שלה שמצאו אנשי אתר WABetainfo. הסימן נראה כמו וי לבן בתוך כוכב ירוק והוא מופיע בסוף השם של איש הקשר איתו מנהלים את השיחה. הסימון מאשר כי מדובר בעסק רשמי ומוכר.

זאת ועוד, החשבונות העסקיים יאפשרו לייצר דף קשר עם פרטי גישה, מיקום וקשר עבור העסק. שיחות צ'ט מול חשבונות עסקיים יזכו לצבע רקע שונה מאשר שיחות פרטיות כדי לבדל אותן, לנוחות המשתמש. לא ברור אם ניתן יהיה גם לשלב פרסומות או הודעות ספאם - אך ככל הנראה שזו לא הכוונה מפני שזה עשוי לגרום למשתמשים להימנע מאישור של חשבונות עסקיים כאנשי קשר לגיטימיים.

השימוש צפוי להיות בתשלום מצד העסקים, מה שיהווה מודל רווח ראשון לאפליקציה שרכשה פייסבוק בסכום עתק. הנהלת הרשת החברתית מנסה להוון את ווטסאפ מזה שנים, באופן שלא יפגע במניפסט הראשוני של מייסדיה, לפיו היא לעולם לא תגבה כסף ממשתמשים פרטיים או תציג להם פרסומות שיבריחו את המשתמשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר