סערת חילולי השבת

אייכלר מאיים להפיל את הממשלה - אבל משמיע את האיום לאיש הלא נכון

ח"כ ישראל אייכלר איים לפרק את הממשלה באמצעות פרישת המפלגות החרדיות מהקואליציה, אך השמיע את האיום דווקא לנשיא המדינה, שמצוי במתיחות מתמשכת עם נתניהו (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ אייכלר. ארכיון (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

ח"כ הרב ישראל אייכלר נפגש היום (רביעי) עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ואיים כי "אם לא ייפסקו חילולי השבת אני מעריך שיהדות התורה וש"ס ייאלצו לפרוש מהממשלה". גורמים פוליטיים הביעו תמיהה על כך שאייכלר בחר להשמיע את האיום דווקא לנשיא המדינה, שמצוי במתיחות עם ראש הממשלה מזה מספר שנים.

"אני מקווה מאוד שראש הממשלה והשרים יבינו עד כמה השבת היא בנפשם של גדולי ישראל. לא נוכל להיות שותפים בחברה ממשלתית שמחללת שבת כרכבת ישראל. זאת מלבד הפגיעה בסטטוס קוו שמגן על העובדים המסורתיים שומרי השבת" אמר אייכלר לנשיא. אייכלר הוסיף כי האיום לפרוש מהממשלה נוגע "לגבי השבת וכך לגבי ההשתוללות הרפורמית בכותל המערבי".

לפי לשכת אייכלר, "נשיא המדינה דיבר בחשיבות שמירת השבת לכל אזרחי ישראל וסיפר על דרכי ההתמודדות עם הצורך בעבודת תחזוקה בשבת בהן נקטו בזמנו בעיריית ירושלים על מנת למניעת חילולי שבת".

ישיבה של ראשי הסיעות החרדיות בעניין חילולי השבת. לפני כחודשיים (צילום: כיכר השבת)

בהודעה שהפיצה לשכתו של חבר הכנסת לעיתונות הוסבר כי "אם נשלים עם תופעת "שכר שבת" שיהא חוטא נשכר, לא ירחק היום ויהודי שומר שבת לא יועסק בשום עבודה במדינה, כמו באמריקה. לכן יש לאסור "תופסות שבת" מכניסת השבת ועד צאתה על כל עבודה שאין בה חשש פיקוח נפש כמו בתי חולים וכו'".

עוד נמסר כי "כמו כן הציע לארגן "אגודות הסעה" ולאסוף נוסעים בתחנות בני ברק וירושלים בימות החול, כמו שעושים מחללי השבת בבאר שבע ובראש העין, כל זמן שמשרד התחבורה מתעלם מחילולי שבת, ייאלץ להשלים עם שבירת המונופול בתחבורה בימות החול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר