סאגת מסורבי טלזסטון חוזרת

ושוב: לא התקבלו, יאלצו לנדוד לירושלים - וגם לממן את זה

גם השנה מועצת טלזסטון מסרבת להעמיד שירותי הסעות ל-45 ילדים, ממשפחות 'דור המייסדים' של היישוב, שלא התקבלו למוסדות בתחומו בגלל דרישות מחמירות - וייאלצו לנדוד עד לירושלים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לכתבה (צילום: Serge Attal/Flash90)

סאגת מסורבי הקבלה בטלזסון - שנה שניה: לפני שנה בדיוק, פרסם "כיכר השבת" את סיפורם של הילדים שלא התקבלו למוסדות החינוך בטלזסטון בגלל שאינם עומדים בתקנון קבלה מחמיר, זאת למרות שמדובר במשפחות חרדיות לחלוטין. אולם נדמה, כאילו אף אחד מהגורמים הרלוונטיים לא למד דבר מהסיפור, והשנה הסאגה השערורייתית חוזרת על עצמה בעוד מספר הילדים המסורבים רק הולך וגדל.

מדובר בקבוצת הורים ל-45 ילדים שלא התקבלו למוסדות הלימוד ביישוב ולכן נשלחו לבית ספר פרטיים בירושלים. בשנה שעברה, קיבלו ההורים הודעה מהמועצה האזורית כי היא מפסיקה לממן את ההסעות עבור התלמידים, ומשיתה את העלויות הגבוהות על גבי ההורים, שנאלצים גם כך לשלם עבור בתי ספר פרטיים מחוץ ליישוב.

לאחר מאבק ארוך של ההורים בשנה שעברה, שכלל שביתה של הילדים בבניין המועצה בתחילת הלימודים, המועצה הבינה שזוהי אחריותה והודיעה שתממן את ההסעות. השנה, לתדהמת ההורים, המועצה שוב הודיעה שלא תוכל לממן את ההסעות ומוכנה לתקצב עלות של חופשי חודשי בלבד.

כדי להסביר במה מדובר, ילד בכיתה א' שנשמנה על שורת הילדים מסורבי הקבלה, אמור לנסוע לבדו בשלושה אוטובוסים, כולל אוטובוס בינעירוני, על מנת להגיע לבית הספר.

ההורים יצאו כמובן שוב למאבק והגיעו הבוקר לבניין המועצה בדרישה לפיתרון חינוכי עבור ילדיהם: קבלה למוסדות הלימוד ביישוב או לחילופין דאגה להגעה של הילדים למוסדות הלימוד בירושלים. עד לרגע זה ההורים לא קיבלו פיתרונות.

ראוי לציין, כי רוב התלמידים והתלמידות שלא התקבלו ללימודים במוסדות החינוך שבישוב, הם מ'דור המייסדים' של המקום, ואינם מתגוררים בשכונה החדשה שנבנתה לפני שנים ומאוכלסת בעיקרה על ידי משפחות בהם אב הבית הוא אברך כולל.

כבר כמה שנים, שמוסדות החינוך בישוב מסרבים לקבל אליהם את ילדי המשפחות שאינם עומדים בתקנון קבלה מחמיר, זאת למרות שמדובר במשפחות חרדיות לחלוטין.

מאז שהחלה התופעה המדוברת, נהגה המועצה המקומית, בראשה עומד אברהם רוזנטל, לממן את עלות ההסעות של תלמידי הישוב למוסדות חינוך בירושלים, אליהם נאלצים הילדים להרחיק ללמוד. כעת, כאמור, הודיעה המועצה על הפסקת המימון הנצרך.

לפני כארבע שנים, הנחה משרד החינוך את הרשויות המקומיות בחוזר מנכ"ל, לממן את הסעות הילדים שלא התקבלו למוסדות 'מחוסר התאמה', במימון הוצאות ההסעות, כשהתקציב אמור להתחלק בין משרד החינוך לרשות המקומית.
אלא שכאמור, ההורים בישוב קיבלו הודעה, לפיה המועצה לא תממן יותר את תקציבי ההסעות למקומות הלימודים בירושלים.

"ההורים לא מתכוונים לשתוק ודורשים פיתרון מיידי ומלא לילדיהם. במידה ולא יהיה פיתרון הילדים יגיעו לשביתה בבניין המועצה עד לקבלת פיתרון" אמר גורם המקורב להורים.

בשנה שעברה תלו גורמים במועצה המקומית את ההחלטה שלא לממן הסעות לתלמידים בגירעון כלכלי של המועצה. לדבריהם, "עד כה אכן נהגו לפנים משורת הדין לשלם את הוצאות ההסעות, זאת למרות שהחוק מחייב אותם לממן רק מחצית מדמי נסיעה בתחבורה ציבורית ולא בהסעות. אלא שבשנים האחרונות עלה מספר התלמידים בצורה משמעותית וההוצאה הפכה לנטל על המועצה - במקביל לגרעון של המועצה בגלל הוצאות שונות. בעקבות כך הוחלט במועצה לממן רק את מה שהחוק מחייב, חצי מהוצאות הנסיעות בתחבורה הציבורית".

מהמועצה המקומית קריית יערים נמסר בתגובה: "המדובר בתלמידים הלומדים ברשת בתי הספר של מעיין החינוך התורני המקבל מימון להסעות ישירות ממשרד החינוך לפי תעריף נסיעה בתחבורה הציבורית, וחלקם בבית ספר פרטי שאינו זכאי להחזר הוצאות ממשרד החינוך בגין הסעות.

"על אף כל זאת ולפנים משורת הדין, בשנה"ל תשע"ז המועצה הגיעה להסדר עם הורי התלמידים הבוגרים, להחזרת הוצאות הנסיעה בתחבורה הציבורית, ולילדים עד גיל תשע, אף מימון הסעה פרטית לבית הספר. הסדר זה יימשך אי"ה גם בשנת הלימודים תשע"ח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר