"ספרי התורה הושלכו בביזיון מחוץ לחלון בית הכנסת"

גנבים פרצו לבית הכנסת במושב אביעזר וגנבו קלפי ספרי תורה. את הספרים הם השליכו בביזיון מחוץ לחלון בית הכנסת. מכת הגניבות במושב מביאה לגל עזיבות של תושבים (בארץ)

ספרי התורה שהושלכו (צילום: באדיבות 'סרוגים')

אמש (בין שלישי לרביעי), אירעה פריצה לבית הכנסת במושב אביעזר, במהלכה הוצאו ספרי התורה מארון הקודש והושלכו אל מחוץ לבית הכנסת, לא לפני שהפורעים ניסו לגנוב את הקלף שהיה בתוכם.

במושב אביעזר מתרחשים לאחרונה אירועי פריצה על בסיס שבועי, החל מפריצת בתים ומכוניות וניסיון גניבתן וכלה כאמור בפריצה לבית הכנסת ובניסיון לגנוב ספרי תורה.

בשיחה עם אתר "סרוגים" אומר אחד התושבים: "כבר תקופה ארוכה יש פריצות לבתים ולרכבים במהלך כל שעות היום, גם ביום וגם בלילה, כמעט על בסיס שבועי, לי אישית פעמיים ניסו לגנוב את הרכב. כל פעם הפריצה אליו נאמדה בנזק גדול".

עוד הוא מספר כי "לפני שבועיים פרצו לי לדירה, ולבעל הבית שלי ולשתי דירות נוספות. לפני שבועיים פרצו לבית שלי וגנבו משם רכוש של עשרות אלפי שקלים. שלושה מחשבים, מצלמה, כונן קשיח, כלי עבודה, טבעת נישואין, ועוד פריטים יקרי ערך". התושב מבהיר כי "מעבר לנזק הכספי, מדובר בפריטים עם ערך סנטימנטלי מאוד גדול".

כאמור, לאחר חודשים ארוכים של פריצות לבתים ולמכוניות של תושבי המושב, הלילה הגיע תורו של בית הכנסת המקומי: "הלילה הם פרצו לבית הכנסת. היה איזה עניין עם ספרי התורה. הם ניסו לקחת את הקלף. נכנסו מהחלון. בסוף מצאנו את שני הספרים זרוקים מחוץ לבית הכנסת".

מעבר לתחושת חוסר הביטחון ולנזק הכלכלי הוא אומר כי "צריך להבין שזה מטרד ברמה היומיומית. כל פריצה זו התעסקות של ימים שלמים מול הביטוח שכרוכים בימי היעדרות מהעבודה. מעבר לזה יש את העניין הביטחוני. אני לא יודע אם זה היה ערבי או לא. לא תפסו אותו. אז כיום זה פלילי אבל בפעם הבאה זה יכול להיות בטחוני וזה החשש האמיתי".

כאמור, בעקבות אירועי הפריצה הרבים והחשש מכך שהפריצות הפליליות יהפכו לאירועים ביטחוניים, הוא אומר כי "אני ואשתי והילדה הולכים לעזוב את המושב בגלל חוסר הביטחון הזה. אנחנו מחפשים דירה".

לשאלת "סרוגים" על אמצעי אבטחת המושב, הוא משיב כי על פניו נראה שהמושב מוגן: "יש גדר, יש שער חשמלי עם פתיחה של טלפון. ויש רב"ש (רכז ביטחון שוטף) ובמהלך הערב יש גם סייר שמפטרל במושב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר