מתיחות בקוריאה

החידה: רעידת אדמה או ניסוי פצצה גרעינית

הבוקר הורגשה רעידת אדמה חזקה בצפון קוריאה באזור הניסויים הגרעיניים שלה ועל פי חלק מההערכות הרעידה נגרמה מניסוי גרעיני נוסף של המדינה המבודדת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים ג'ונג און בוחן את הפצצה החדשה במעבדה (צילום: KCNA)

קים ג'ונג און כנראה לא מפחד במיוחד מאיומיו של הנשיא טראמפ כך עולה מההערכות הבוקר (א') של דרום קוריאה לפיהן ייתכן שצפון קוריאה ערכה הבוקר ניסוי גרעיני שישי. דרום קוריאה מסרה כי ייתכן ששכנתה מצפון ערכה את הניסוי, זאת לאחר שהורגש רעש אדמה בעוצמה של 5.6 באזור שבו ממוקם אתר הניסויים הגרעיניים של המדינה המבודדת במחוז קינג'ו. דרום קוריאה תכנס ישיבה של המועצה לביטחון לאומי בנוגע לרעידת האדמה. טרם דווח על נפגעים או על נזק.

בתוך כך, מנהלת רעידות האדמה הסינית מסרה כי זיהתה רעידת אדמה בעוצמה 6.3 בצפון קוריאה, שחשודה כפיצוץ. עוד נמסר כי הרעידה נרשמה בעומק של 0 קילומטרים.

קודם לכן במהלך הלילה צפון קוריאה טענה כי הצליחה לפתח נשק גרעיני "מתקדם יותר" - פצצת מימן חדשה שניתן להרכיב על טיל בליסטי בין-יבשתי חדש. סוכנות הידיעות הממשלתית של צפון קוריאה - KCNA דיווחה, כי לנשק שפותח "כוח הרסני אדיר".

הדיקטטור קים ג'ונג און הגיע למעבדה במכון לנשק גרעיני וסקר את הנשק החדש. דווח כי הוא צפה בפצצת המימן "שצפויה להיות מורכבת על טיל". קים אמר בביקור כי "כל המרכיבים של הפצצה יוצרו בצפון קוריאה והתהליך כולו נעשה במדינה - מה שמאפשר למדינה לייצר כמה נשק גרעיני שתרצה".

סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית תיארה את פצצת המימן כ"פצצה אטומית תרמו-גרעינית עם יכולות רבות, שיכולה להתפוצץ אפילו כשהיא בגובה רב". הסוכנות הפיצה תמונות של המנהיג קים במעבדה.

מלבד ההודעה הצפון קוריאנית, לא פורסם אימות לטענה על הפיתוח החדש. למרות התבטאויות על פיתוחים חדשים ולמרות ניסויי טילים מוצלחים שפיונגיאנג עורכת, מומחים במערב אינם בטוחים לגבי היכולות האמיתיות של המדינה. מומחים טוענים כי אין הוכחה לכך שלמשטרו של קים יש את היכולת להרכיב ראש נפץ על טיל בליסטי או להביא את ראש הנפץ לפגוע במטרה ולא להתפרק בדרך, בשל החום הרב שנוצר בטיסה מחוץ לאטמוספרה ובחזרה.

ברשת CNN האמריקנית דווח כי אם הטענה של צפון קוריאה על הפיתוח נכונה - מדובר בהתקדמות אדירה ביכולות הנשק הגרעיני של פיונגיאנג. "אם הם הצליחו לפתח ראש נפץ גרעיני שהם יכולים להרכיב על טיל, יש בידם יכולת אמיתית לפגוע בארצות הברית", אמר גורם אמריקני צבאי לרשת.

זמן קצר לאחר ההודעה הצפון קוריאנית ראש ממשלת יפן שינזו אבה מסר כי שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אבה מסר כי הוא וטראמפ הסכימו כי על יפן, ארה"ב ודרום קוריאה לשתף פעולה אל מול "המצב המידרדר" בנוגע לצפון קוריאה. אבה הוסיף כי השניים הסכימו שיש להגביר את הלחץ על צפון קוריאה. הבית הלבן אישר כי התקיימה שיחה בין שני המנהיגים, אך תוכנה לא פורסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר