חשש ללכודים

מומבאי: תשעה בני אדם נהרגו בקריסת בניין

בניין מגורים קרס בעיר מומבאי שבהודו. תשעה הרוגים לפחות פונו מהמקום ויש חשש ללכודים רבים נוספים מתחת להריסות. כוחות ההצלה מתמודדים עם מזג אוויר קשה במיוחד (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת קריסת הבניין (צילום: מתוך טוויטר)

הגשמים החזקים הכו לא רק את יוסטון: לפחות תשעה בני אדם נהרגו היום (חמישי) בקריסת בניין מגורים בן חמש קומות במומבאי שבהודו. כוחות חילוץ והצלה מבצעים חיפושים אחרי כ-20 בני אדם שעל פי החשש לכודים מתחת להריסות.

קריסת הבניין במומבאי אירעה בשעה שהעיר הגדולה ביותר בהודו מתמודדת זה יומיים עם גשמי מונסון אדירים שהביאו לכאוס בתחבורה הציבורית, הובילו לסגירת בתי ספר ובתי עסק וגבו את חייהם של לפחות 14 בני אדם בהצפות ענק.

16 בני אדם נפצעו בקריסת הבניין והם הועברו לטיפול רפואי בבית החולים. "פעולות החילוץ בעיצומן. שלחנו 12 רכבי כיבוי שריפות לנקודה. אמבולנסים מוכנים לקחת את הקורבנות לבית החולים", מסר גורם בחדר הבקרה של רשות הכיבוי המקומית.

מדובר בקריסת הבניין השנייה במומבאי בתוך חודש. לפני כשבועיים נהרגו 17 בני אדם בקריסת בניין בן ארבעה קומות, שעבר שיפוצים ללא האישורים הנדרשים.

המשטרה ההודית עדיין לא קבעה מה גרם לקריסת הבניין היום במומבאי וייתכן וזה לא קשור ישירות למזג האוויר הקשה, ובינתיים כוחות החילוץ וההצלה בעיר מחלקים את זמנם בהתמודדות בקריסת הבניין עם ההתמודדות בגשמי המונסון העזים.

גורם במשטרת מומבאי סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס שתשע משפחות התגוררו בבניין הישן שבשכונת דונגרי, אזור של רחובות צרים עם בניינים צפופים ביותר, כמה מהם בני קרוב למאה שנה.

בניינים שנמצאים בסמוך לבניין שקרס במומבאי פונו מיושביהם. לפי גורם ממשל מקומי, פעולות הפינוי היו מורכבות בשל העובדה שהרחובות בשכונה צרים מאוד. עוגד נמסר שבקומת הקרקע של הבניין שקרס שכן מחסן של חנות ממתקים ושרוב המשפחות התגוררו בקומות העליונות והיו בבתיהן כשהמבנה קרס בשעת בוקר מוקדמת.

הודו, נפאל ובנגלדש סובלות מהצפות תכופות במהלך עונת המונסון שמתחילה ביוני ונמשכת עד ספטמבר או אוקטובר. עם זאת, השנה הכריזו בצלב האדום כי השיטפונות הנוכחיים הם הקשים ביותר זה עשרות שנים בכמה אזורים. לפי הארגון הבינלאומי, קהילות שלמות נותקו ושותקו ורבים נותרו בלי מזון או מים נקיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר