צפו: אלפי ביצים הוסלקו במשאית סולר

עשרות אלפי ביצים אותרו במיכלית סולר שניסתה להיכנס לישראל. הביצים אוחסנו בתנאים מחפירים והחותמת שעליהם זויפה. הנהג - חלק מכנופיה שנתפסה בעבר (חדשות, בארץ)

משאית הסולר שנתפסה (צילום: המועצה לענף הלול)

כוחות הביטחון בשיתוף פקחים של מועצת הלול עצרו נהג משאית סולר שהסליק בתוכה עשרות אלפי ביצים לא מוחתמות ומוגדרות כמזויפות.

בתחילת השבוע, בפעילות שגרתית של אגף הפיקוח במועצה לענף הלול, נצפתה משאית עם מכלית סולר מגיעה למחסום רנטיס. המשאית שעוררה את חשדם של מפקחי המועצה לענף הלול נעצרה לביקורת, ולאחר שהבינו המפקחים את שיטת ההסלקה וההתחכמות של המבריחים נמצאו בתוך המכלית קרטונים שהכילו 570 תבניות ביצים ובתוכם 17,100 ביצים. הביצים שעליהם הוטבעה חותמת מזויפת של משווק מורשה נלקחו ע״י מפקחי המועצה להשמדה על פי צו של וטרינר.

מבירור של מפקחי המועצה לענף הלול עולה כי זוהי אותה רשת הברחה שהשתמשה במשאית אחרת בחודשים הקודמים עם מיכל קטן יותר ונתפסה בשיטת ההסלקה. נהג המשאית נחקר על ידי המפקחים ויוגש כנגדו כתב אישום. המשאית הועברה למפקחי המנהל האזרחי להסגר.

אורי דרזי, מנהל אגף הפיקוח במועצה לענף הלול אמר: "שיטת ההסלקה הינה מתוחכמת ומסוכנת, שכן בצורה זו ניתן להחדיר גם חומרי נפץ, אמל״ח ומחבלים. רק בחודשי יוני-יולי נתפסו ע"י פקחי המועצה לענף הלול , שתי משאיות שונות שהבריחו ביצים בשיטה זו".

במועצה לענף הלול מדגישים כי ביצים שאינן מפוקחות תברואתית מסכנות את בריאות הציבור ושיווקם הפיראטי פוגע כלכלית במשווקי הביצים המפוקחות. אנו מבקשים מהציבור לרכוש ביצים רק במקומות מסודרים עם חותמת משווק מורשה עם תאריך אחרון לשיווק ולהימנע מרכישת ביצים מדוכנים בשווקים, רכבים חולפים וחלוקה בבתים.

קרטוני הביצים (צילום: המועצה לענף הלול)
משאית הסולר (צילום: המועצה לענף הלול)
פקחי היחידה (צילום: המועצה לענף הלול)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר