"תזכה לרומם את קרן התורה"

ברקת התקבל בכבוד במיר; ברקע: תוכנית לחידוש השכונה

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התקבל בכבוד גדול בישיבת מיר על-ידי אלפי התלמידים וראשי הישיבה • הרקע: שיפוץ שכונת בית ישראל ב-40 מיליון שקלים ובניית בית מדרש עם 4,000 מקומות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש הישיבה עם ברקת (צילום: שלומי כהן)

לאחר שנים בהן ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, הוגדר כ"מחלן" בקרב אנשי 'דגל התורה', היום (חמישי) הוא זוכה לכבוד גדול בביקור היסטורי בישיבת מיר בירושלים, זאת כחלק מהשינוי ביחסיו עם 'דגל התורה' בירושלים ווועדת הרבנים של המפלגה בפרט.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרקע לביקור הינה תוכנית מקיפה לחידוש ותכנון מחדש של שכונת בית ישראל והתשתיות שבה, שעיקרה - הקמת בית מדרש חדש לישיבה שיכיל 4,000 מקומות ישיבה וכן ביצוע עבודת שידרוג בהיקף של 40 מיליון שקלים, באמצעות חברת 'עדן'.

כמו כן ייבחנו שינויים בתנועה בשכונה, כך שסמטאות הישיבה יהפכו למדרחוב ולא תותר נסיעת כלי רכב בהם, ובמקביל הרחובות הראשיים בשכונה יוסדרו לטובת מעבר מסודר של התחבורה.

ההקדשה של ראש הישיבה

ברקת הגיע אל הביקור כשהוא מלווה במנכ"ל העירייה אמנון מרחב וחברי מועצת העיר החרדיים, חיים כהן, אברהם בצלאל, שלמה רוזנשטיין, יצחק פינדרוס, ישראל קלרמן ואליעזר ראוכברגר. וכן יועציו של ברקת, אברהם קרויזר ויעקב איזק.

ביקורו של ברקת, כך נודע ל"כיכר השבת", הוטל בספק לאחר שחלק מחברי המועצה החרדים שהוזמנו ליטול בו חלק, מיהרו להדליפו לכלי התקשורת, מה שהערים קשיים מול גורמי הביטחון.

בנוסף, לווה הביקור במחאה מצד קיצוניים תושבי האזור, כאשר כמה מהם ערכו הפגנה נגד ברקת וליוו את חלק מהביקור בצעקות ובקריאות.

ברקת בהיכל הישיב

תחילה, ביקרה המשלחת בהיכל הישיבה, שם התרשמו מאלפי הבחורים שגדשו את המקום והאולמות הסמוכים בלימוד התורה הקדושה.

בבית המדרש התיישב ברקת לצדו של הגאון רבי ניסן קפלן, מראשי הישיבה, ששוחח עמו בענייני הסוגיה במסכת גיטין הנלמדת בישיבה. לאחר מכן ביקר ברקת במטבח הישיבה, שם עמד על הכנת מנות האוכל לאלפי התלמידים.

בחדר האוכל של הישיבה נערך טקס קבלת פנים לראש העיר, בנוכחות ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי הישיבה, הגאון רבי בנימין קרליבך, הגאון רבי נחמן ליוואויץ, הגאון רבי ניסן קפלן והרב אליפנט.

ברקת עם ראשי הישיבה

הגראי"י פינקל אמר בדבריו כי "ירושלים התברכה בתפארת התורה בדמות ישיבת מיר כמקום בו נשמע קול תורה יום ולילה. כאן במיר לומדים מעל 8,000 תלמידים כ"י מ- 28 מדינות ברחבי העולם מה שהופך את היכל ישיבת מיר על מבואותיה והאולמות הסמוכים לה כמעצמת תורנית מובילה בעולם היהודי".

ראש העיריה ניר ברקת אמר כי "בביקורי בהיכל ישיבת מיר בירושלים, יחד עם ראשי ומנהלי הישיבה, אחזה אותי התרגשות רבה. זו הישיבה הגדולה בעולם, עם היסטוריה מפוארת ועצומה, ספינת הדגל של עולם הישיבות הפועלת בירושלים מזה עשרות שנים. המחזה של אלפי תלמידים שוקדים על תלמודם מרגשת ומעצימה מאד. זכיתי לחוויה רוחנית גדולה ומיוחדת שלא תישכח ממני לעולם".

בדבריו הודיע ברקת כי יוקם צוות היגוי משותף לעירייה ולישיבה בראשות מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, במטרה לשמור על מקום התורה ולחזקו תוך דאגה להפיכת אזור הישיבה לקמפוס מפואר, בהיבט התשתיתי והלוגיסטי, כדי לכבד את הישיבה ותלמידיה.

בסיום הביקור העניק ראש הישיבה לברקת את הספר "ובכל נפשך", על אביו הגאון הצדיק רבי נתן צבי פינקל זצ"ל, עם הקדשה אישית, בה נכתב: "לכבוד ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, ה"ז מזכרת מביקור בישיבה הקדושה. שתזכה לקדש שם שמים ולרומם את קרן התורה. בברכת התורה, אליעזר יהודה פינקל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר