סוער בעיר אלעד

תחנת טיפת חלב נסגרה, ליצמן תוקף בחריפות את פרוש

תחנת טיפת חלב באלעד נסגרה לאחר שהעירייה החלה להשתמש במספר חדרים, ושר הבריאות יעקב ליצמן יוצא במתקפה חריפה נגד ראש העיר ישראל פרוש • "מהלך בוטה וחריג שלא נראה כדוגמתו", כתב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן ופרוש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90 ואלי קובין)

סוער בעיר אלעד: בעקבות סגירת תחנת "טיפת חלב" בעיר אלעד וטירטור המטופלים בה לערים סמוכות, שיגר שר הבריאות יעקב ליצמן מכתב חריף בו הוא תוקף באופן נחרץ את התנהלותו של ראש העיר ישראל פרוש בנושא.

המשבר החל לאחר שמספר תושבים התלוננו בפני חה"כ נורית קורן על כך שבמהלך חד צדדי נסגרה אחת מתחנות טיפות החלב המשרתת מחצית מילדי העיר ללא כל סיבה.

חברת הכנסת קורן שיגרה לשר הבריאות יעקב ליצמן מכתב תלונה שקיבלה מתושב העיר בצירוף מכתב משלה.

"לאחרונה הונחה על שולחני פנייתו של מר שמעון מלול. בפנייתו, מר מלול ציין כי ביום 26.7.2017 עיריית אלעד הודיעה באופן מפתיע על סגירת התחנה לבריאות המשפחה באלעד א' הנותנת מענה למחצית מילדי העיר.

המכתב של ח"כ נורית קורן

"יובהר, כי באלעד פועלות כיום שתי תחנות בלבד. סגירת התחנה, כאמור לעיל, תגרום לאימהות רבות ללכת ולקבל שירות עבור ילדיהם בערים סמוכות, באמצעות תחבורה ציבורית ובמזג אוויר קשה, ולחילופין, הדבר יוביל לכך שתינוקות רבים לא יקבלו חיסונים הכרחיים וזאת בשל הקושי בהתניידות של המשפחה.

"בנסיבות אלו, אבקש את התערבותך הדחופה בנושא ובתוך כך לפעול לשם ביטול ההחלטה הנ"ל", כתבה קורן לשר ליצמן.

מתברר כי שר הבריאות נפגש עם ראש העיר ישראל פרוש והשניים גיבשו פשרה מוסכמת אולם לטענת ליצמן ראש עיריית אלעד לא עמד בהסכם. בתגובה למכתבה, שיגר שר הבריאות הרב יעקב ליצמן לחברת הכנסת מכתב תגובה בו הוא תוקף בחריפות את ראש העיר ישראל פרוש.

לדברי השר ליצמן, המהלך של פרוש נעשה באופן חד צדדי ללא הסכמת משרד הבריאות וללא תיאום עם אף גורם וללא כל הצדקה. לדבריו, השירות הועבר - לתקוותו באופן זמני, "בשל החלטתו החד-צדדית של ראש העיר אלעד ישראל פרוש לנכס לצרכיו כשליש עד מחצית משטח התחנה הקיימת, ללא הסכמה לכך מאף גורם במשרד הבריאות, ללא תאום וללא שום הצדקה ציבורית ומקצועית למהלך בוטה וחריג כל כך, שלא נראה כדוגמתו בכל עשרות השנים של שיתוף הפעולה בין משרד הבריאות והרשויות המקומיות באספקת השירות המונע לילד (טיפות חלב)".

במכתבו מדגיש השר ליצמן כי "אנו עושים כל מאמץ על מנת לחדש את השירות בתחנה המקורית באלעד כאשר טובת התושבים ובריאותם עומדת לנגד עינינו אולם לתדהמתנו הרבה ראש העיר אלעד מר ישראל פרוש לא נקף אצבע לסייע בכך עד לרגע זה גם לא לאחר פגישה ארוכה שהתקיימה בלשכתי בנוכחותו של ראש העיר ואנשיו".

מכתב התגובה של השר ליצמן

"יתירה מזאת", מוסיף ליצמן, "למרות בקשתי המפורשת מראש העיר להחזיר את המצב באלעד לקדמותו ובאופן מלא לא בוצע הדבר עד כה".

מעיריית אלעד נמסר כי "כאמור, ביום שישי האחרון התקיימה פגישה עם הגורמים הרלוונטיים, בהשתתפות ראש המטה של שר הבריאות, במהלכה הגענו להסכמות על פתרון לבעיה שנוצרה, ועל פתיחה מחודשת של המקום. עיריית אלעד תמשיך לפעול למען תגבור השירות בטיפות החלב והטיפול המתאים לילדי העיר. יצויין כי לצד מצוקת מבני הציבור בעיר מתפתחת כמו אלעד, כאשר ההיצע קטן והצרכים מרובים, כל מטר מחושב בקפידה, על מנת למקסם את השירות לציבור".

המייל שקיבלה מתושב העיר
המודעה על סגירת התחנה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר