מתנצח עם דרוקר

נתניהו: "שכל הפוליטיקאים יחשפו את השיחות שלהם עם התקשורת"

ראש הממשלה מגיב היום בפוסט ארוך ומנומק לניצחונו של העיתונאי רביב דרוקר שהוציא מבג"ץ כי חובתו של רוה"מ לחשוף את פרטי שיחותיו עם מו"ל ישראל היום שלדון אדלסון (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אדלסון ונתניהו (צילום: Ben Dori/Flash90)

"אדלסון הוא חבר קרוב שלי מזה כשלושים שנה ואני שמח לשוחח איתו מעת לעת" - כך כותב היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בדף הפייסבוק שלו, ואף מפרט.

לדבריו, בין השנים 2012-2015 הוא שוחח 0.75 שיחות בממוצע בשבוע עם הבעלים של העיתון ישראל היום שלדון אדלסון, ו-1.5 שיחות בשבוע בממוצע עם עמוס רגב, עורך העיתון לשעבר. את הדברים בוחר נתניהו לפרסם, על רקע החלטת בית המשפט העליון כי הוא חייב למסור את מועדי שיחותיו עם אדלסון ורגב בעקבות עתירת ערוץ 10 ורביב דרוקר בנושא.

ראש הממשלה פתח את הפוסט במלים הבאות: "אספר לכם משהו שכולם יודעים: כל הפוליטיקאים בישראל מדברים עם מו״לים, עורכים ראשיים ועיתונאים. בין הפוליטיקה והתקשורת מתקיים שיח קבוע ומתמשך - כך מקובל בדמוקרטיה".

נתניהו הוסיף: "אני כמובן מקדיש את רוב זמני לניהול ענייני המדינה, אך מעת לעת, בדרך כלל בשעות הלילה ולאחר סיום יום עבודתי, גם אני משוחח עם אנשי תקשורת. אני מציג בפניהם את העשייה הגדולה שאנחנו מובילים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל - ומציע להם להביא את הדברים לפרסום".

"לאחרונה בחר 'העיתונאי מטעם' רביב דרוקר להגיש נגדי תביעה בדרישה לחשוף את שיחותיי עם חברי שלדון אדלסון ועם עורך 'ישראל היום' לשעבר עמוס רגב. כפי שהבהרתי, אין לי מה להסתיר:
אדלסון הוא חבר קרוב שלי מזה כשלושים שנה ואני שמח לשוחח איתו מעת לעת. בתקופה זו עמוס רגב ערך את העיתון הנקרא ביותר בישראל שמייצג את הקו הלאומי-שמרני בישראל".

"נהגתי גם לשוחח מעת לעת עם מו"לים ועורכים ראשיים של כלי תקשורת אחרים, כפי שכולם נוהגים. אני מתנגד עקרונית לחשיפת השיחות שמתקיימות בין פוליטיקאים לאנשי תקשורת. לדעתי ההתערבות הזאת ביחסים המורכבים בין תקשורת לפוליטיקה אינה משרתת את הדמוקרטיה, אלא להיפך. לכן ביקשתי מבג"צ לקיים דיון נוסף בנושא. אני מקווה שהוא יפסוק הפעם אחרת. בכל מקרה, אין לקבל מצב שבו מקיימים סטנדרט אחד לי וסטנדרט אחר לכל השאר".

"אם חושפים - חושפים הכל. לכן במקרה שהבג״צ ידחה את בקשתי, הסטנדרט האחיד יחייב שכל הפוליטיקאים יחשפו את פרטי השיחות שלהם עם אנשי התקשורת", סיים ראש הממשלה נתניהו במרירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר