העירייה איימה בסנקציות

הבנות הגיעו לבית ספר וקיבלו הודעה: אתן לא שייכות אלינו

שמונה בנות תושבות היישוב 'הר שמואל' שובצו בביה"ס בית יעקב ברמות, הן הגיעו בפתיחת שנת הלימודים ובסוף היום נאמר להן: אתן לא שייכות לבית הספר, אל תבואו מחר • כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

היישוב הר שמואל, הממוקם סמוך לשכונת רמות בירושלים ונמצא תחת אחריות המועצה המקומית גבעת זאב, הפך מזמן ליישוב של בני הציבור החרדים, רובם יהודים החרדים לדבר ה' העובדים לפרנסתם. כשהם רכשו את הדירות הם לא האמינו שבנותיהם יפלו בין הכיסאות האחריות ולא ישובצו למקום לימודים.

בנות בתי הספר החלו השבוע את הלימודים, בהתרגשות הן הגיעו לבתי הספר והחלו שנת לימודים חדשה. כך גם שמונה בנות תושבות הר שמואל שהגיעו לבית הספר 'בית יעקב' ברמות פולין, מרחק נסיעה של כחמש דקות מההר. הן התארגנו, רכשו 'תלבושת אחידה' והגיעו לכיתה, למדו את היום הראשון לצד חברותיהן החדשות, אך בסוף היום - לדברי ההורים - קיבלו הודעה: צר לנו, מחר לא תוכלו להגיע ללימודים, אתן לא שייכות לירושלים, העירייה אוסרת עלינו.

אלו עובדות שכולם מסכימים עליהם, בבית הספר, בעיריית ירושלים, במועצה המקומית גבעת זאב ובוודאי ההורים.

מאחורי החלטת בית הספר עומדים - ככל הנראה - בכירים בעיריית ירושלים ובמחלקה לחינוך חרדי. מבחינתם יש עומס של בנות בבתי הספר בעיר, הם אמורים לדאוג קודם לירושלמיות שנמצאות תחת אחריותם. במועצה האזורית גבעת זאב הסכימו עקרונית הבנות ילמדו בירושלים, אבל כאמור בירושלים מסרבים. כך שבינתיים שמונה הבנות יושבות בבית וממתינות לשמוע היכן ילמדו בשנה הבאה.

בעירייה לא הסתפקו בבקשה מבית הספר להוציא את הבנות אלא אף איימו בשלילת מזכירה ואב בית עד להוצאת התלמידות מבית הספר.

יוסי מועלם, חבר המועצה המקומית גבעת זאב מטעם ש"ס, אמר ל"כיכר השבת": "בנות בית יעקב השייכות לרשות המוניציפלית של גבעת זאב זכאיות על פי החוק למוסד לימודי בתחום הרשות, אי לכך בנות אלו שובצו בבית הספר בית יעקב בשכונת אגן האיילות".

לדבריו: "מספר בנות ששובצו על ידי בית יעקב בשכונת רמות התבקשו על ידי הנהלת המוסד לעזוב למרות ששובצו שם. בנות אלו ישובצו על ידי המועצה בבית הספר בשכונה ויהיו זכאיות להסעה על פי הקריטריונים של משרד החינוך".

אלא שההורים לא מרוצים מהשיבוץ ב'אגן האיילות', בית הספר הזוכה לתקצוב מהמועצה בגבעת זאב, לדבריהם הודיעו להם שייפתחו עבורם כיתה חדשה: "הם ירגישו כאילו הן סוג ב', כיתה מבודדת משאר הבנות, זה לא מגיע להן".

באגף מחלקת חינוך החרדי בעיריית ירושלים אומרים בתגובה ל"כיכר השבת": "מדובר ברישום ילדים משכונה אחרת לבית ספר איזורי בשכונת רמות שסובל גם כך מחוסר מקום על חשבון ילדי השכונה".

לדבריהם: "כבר בשלבי הרישום הודיעה העירייה לרשת חינוך העצמאי ששיבוץ ילדים אחרים משכונות מרוחקות פוגעת בילדי השכונה, מצריך מהעירייה הצבת מנד"ים שהשימוש בהם מוגבל וגם משליך על שכונות נוספות ולפגיעה קשה בהתנהלות העירונית".

חלק מההורים בהר שמואל מאשימים כי הסיבה האמיתית להודעה שקיבלו הבנות היא מחלוקת אישית בין מנכ"ל העירייה אמנון מרחב להנהלת החינוך העצמאי.

במנח"ח אומרים תוך כדי מתיחת ביקורת על החינוך העצמאי: "החינוך העצמאי הודיע שאין בכוונתו לרשום לבית הספר ברמות תלמידות משכונות אחרות. אך לצערנו ועל פי תלונות הורים לילדי השכונה שובצו תלמידות לבית הספר ממקום אחר, על אף הסיכום המוקדם.

"בשל כך הודיעה העיריה שלא תתאפשר פתיחת בית הספר כמתוכנן, עד שההנהלה תודיע על הסדרת הרישום כנדרש".

"יודגש" הוסיפו בערייה: "הר שמואל מחובר לגבעת זאב לצורך שיבוץ תלמידים, ויש בית ספר של החינוך העצמאי בגבעת זאב שיודע לקלוט את התלמידות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר