נפלה מבמת הצגה ותפוצה ב-242 אלף ש"ח

תלמידת בית ספר של חב"ד נפלה לעיני כל בית הספר לפני כ-8 שנים מבימת מאולתרת משולחנות עליה נערכה הצגה בבית הספר. מאז היא סובלת מכאבים בברך שמאל (משפט)

(צילום: שאטרסטוק)

בית משפט השלום בחיפה קבע לאחרונה שתלמידה לשעבר בבית ספר של חב"ד, שנפצעה לפני כעשור בנפילה מבמה מאולתרת בהצגת פורים, תפוצה בכ-242 אלף שקל. השופט יואב פרידמן קבע שבית הספר התרשל, ומתח ביקורת על האלתור המסוכן.

האירוע התרחש בפברואר 2009. הבמה המאולתרת שעליה הופיעו התלמידות הורכבה מכמה שולחנות כיתה שהוצמדו אחד לשני וכוסו ביריעת בד. בתביעה שהגישה נגד בית הספר והמבטחת שלו "כלל" סיפרה התלמידה שבמהלך ההצגה קפצה מהשולחן תלמידה שעמדה לפניה. הקפיצה גרמה לתזוזת השולחנות ואחד מהם נפל. כתוצאה מכך היא עצמה "עפה" באוויר ונחתה במעין שפגט על הרצפה. מאז, לדבריה, היא סובלת ממגבלות וכאבים בברך שמאל.

לדבריה, כל תלמידי בית הספר והמורים היו עדים למחזה, לרבות המנהלת, והיא "זכתה" לכינוי שליווה אותה מאז. התובעת הוסיפה שמדובר היה בנוהג של בית הספר להעמיד שולחנות מאולתרים כבמה והאלתור לא נפסק גם לאחר האירוע. היא הציגה תמונות שצולמו שנתיים לאחר התאונה שבהן נראה שעדיין השתמשו בשולחנות כבמה.

על פי הדיווח של עו"ד גיא דורון באתר 'פסקדין', בית הספר הכחיש את התאונה וטען שבכל מקרה התלמידות הן שאלתרו את הבמה, ואין להטיל אחריות עליו. בנוסף הם הכחישו שלתובעת נגרם נזק כלשהו באירוע או שלנפילתה יש השלכה על תפקודה כיום.

התלמידה לשעבר הכחישה וטענה שלא היה לה כל חלק באלתור הבמה, והשופט יואב פרידמן קיבל את גרסתה במלואה. הוא קבע שבעוד היא הותירה בו רושם אמין, בית הספר וחברת הביטוח לא טרחו להגיש ולו תצהיר אחד ונמנעו מלהביא עדים מטעמם מבלי שנתנו הסבר למחדל.

השופט ציין שהנוהג לערוך הצגות כשכמה שולחנות צמודים משמשים כבמה לא בטוח ומדובר ברשלנות של בית הספר. הוא הוסיף שניתן היה לצפות מראש שקפיצה מהבמה תערער את יציבות השולחנות, ובכל מקרה רוחב השולחנות לא יכול להוות תחליף לבמה שכן מובן שניתן ליפול מהם בחוסר תשומת לב.

הוא הוסיף שחבל שבית הספר לא הפיק לקחים ולא הפסיק את הנוהג גם לאחר התאונה. בנוסף הוא קבע שאין להטיל על התובעת אשם תורם כלשהו, שכן היא הייתה בת 15 ורק מילאה את התפקיד שהוטל עליה בהצגה.

לעניין הנזק קיבל השופט פרידמן את חוות דעת המומחה שמונה מטעם בית המשפט, שאמד את נכותה של התובעת בשיעור של 10% בגין קרע ברצועת הברך. עם זאת נקבע שההשפעה התעסוקתית והתפקודית נמוכה שכן הליכתה נמצאה תקינה ואי היציבות הקלה שממנה היא סובלת עלולה להשפיע עליה רק בפעילויות "אקסטרים" כמו סקי שלג, כדורסל, ריקודים סוערים וטיולים בטבע.

נקבע שאף שהתובעת נקלטה בעבודה, יש לפסוק לטובתה פיצוי גלובלי על הפסדי שכר בעתיד בשל גילה הצעיר וחוסר הוודאות לגבי שינוי קריירה. עוד נפסקו לטובת התובעת פיצויים עבור כאב וסבל, הוצאות רפואיות ונסיעות ועזרה לעתיד, ובסך הכול 242,750 שקל, בתוספת שכר טרחת עו"ד של 56,804 שקל והחזר הוצאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר