חשיפת 'כיכר השבת'

מחטף בחיפה: 'החוף השקט' הנפרד בסכנת סגירה מוחלטת

במכתב חריף שנשלח לשר האוצר משה כחלון, על ידי נציג שס"ג בעיריית חיפה מיכי אלפר, נחשף כי בעקבות תכנית תמ"א שאושרה החוף הנפרד היחיד בעיר ייסגר לחלוטין ללא תחליף הוגן (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

החוף השקט בחיפה הנו יעד תיירות פופולרי בציבור החרדי, הן מקרב תושבי האזור והן בגזרת הנופשים בצפון. החוף הגיע לשיאו כחוף מאורגן בימי ראש עיריית חיפה מצנע, ומאז ידע מספר תהפוכות, כולן לרעתו: מדיניות עיריית חיפה לאורך כהונת יהב דגלה בצמצומו מספר פעמים לטובת מועדון השייט הסמוך, והחלקה לציבור הדתי-חרדי צומצמה בעקביות בקרוב ל50%.

אולי על רקע המתח והדיווחים על עימותים פוליטיים בין נציגי דגל התורה בראשם למר המועצה מיכי אלפר לראש העיר יונה יהב בקיץ האחרון טרחה העירייה לפרסם מספר פעמים על השקעה שביצעה בחוף השקט לטובת הציבור. שיא פעילות התדמית של העירייה בנושא בא לידי ביטוי בשידור חי מהחוף שיזמה העירייה באחד מימי השישי של בן הזמנים האחרון. ראש העיר יהב טרח בעצמו לבוא ולהשתתף בשידור, כאשר הוא משתבח בחוף השקט ובחשיבותו למען הציבור החרדי.

אם זאת, מתברר כי באותם ימים ממש ותוך כדי הדיבורים היפים שגם הם כאמור אינם על רקע צעדים ממשיים לטובת החוף, פעלה עיריית חיפה לביטולו המלא של החוף הנפרד היחיד בחיפה.

מדובר בתכנית רבת השלכות, העוסקת בפתיחת חזית הים של חיפה לעיר עצמה. במסגרת התכנית שהוגשה לאישור הגורמים הבכירים ביותר במשרד האוצר האחראים על קידום התכנית, הסתתר סעיף קטן, שציין כי החוף השקט יועתק ממקומו. לא צוין תחליף הולם, אלא אף נכתב כי הדבר נעשה בהמלצת וועדה עירונית שקמה לנושא זה, כמתחייב וכנדרש מהליך משמעותי שכזה.

במכתב מפורט הנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', פנה יו"ר שס"ג ונציג דגל התורה בעיר מיכי אלפר בקריאה לשר כחלון לשים לב לעוול הנחבא בין קפלי התכנית, ובעיקר להביא בפניו את ההטעיה החמורה: הוועדה המדוברת לא הוקמה מעולם ובוודאי שלא בעדכון או בהתייעצות מינימלית עם נציגי הציבור.

אלפר כותב לשר כחלון:

ראשית, הנני להביע את הערכתי לפעילותך הברוכה למען העיר חיפה. לצד זאת, אני נאלץ לפנות אליך לאור חשש כבד למחטף שנעשה בהליך הדיון לאישור תמ"א 13 שינוי 3א' אשר ביטל את חוף הרחצה הנפרד בחוף השקט.

החוף השקט בחיפה משמש מזה עשרות שנים כחוף רחצה עבור המגזר הדתי/חרדי משתמשי החוף הנפרד, במהלך השנים האחרונות נגזלה כבשת הרש והופקעו בסיפוח זוחל שטחים נרחבים, עד כדי מחצית משטח הרחצה לטובת פעילות מועדון השייט.

בימים אלו בישרת כי קבינט הדיור בראשותך אישר את התכנית "תמ"א 13/3/א חזית ים עירונית בחיפה". בבדיקה עם מנהל התכנון נמסר לי כי התכנית תמ"א 13 שינוי 3א' נמצאת בשלבי פרסום למתן תוקף, ולכן טרם פורסמה באתר מנהל התכנון. לפיכך לא ניתן לצפות בנוסח הסופי של התכנית. יחד עם זאת, באחד ממסמכי התכנית שנחשפתי אליו, מתברר באופן מפתיע כי ישנה התייחסות לנושא החוף השקט הנפרד (ע"א המרחק מאזור פתיחת העיר לים נשוא התוכנית), לפיו נקבע כדלהלן:

פרק 11.11 סעי' ד. תחת הכותרת " פעילות ימית בחוף השקט:"
"באזור החוף השקט קיים כיום מרכז ספורט ימי לבתי ספר ומועדוני נוער. כמו כן קיים חוף נפרד לציבור הדתי בחיפה. על פי המלצת ועדה עירונית לאיתור חוף לציבור הדתי החוף הנפרד יועבר למקום אחר ואזור החוף השקט יוקדש לשימושי שייט וספורט ימי בלבד"

מדובר בהטעיה של מגישי התוכנית , מעולם לא התקיימה ועדה שכזו וכחבר מועצה המייצג את משתמשי החוף הנפרד לא ידוע לי שנערך דיון בעניין ולא הובא לידיעתי כל מסמך ו/או פרוטוקול הדן באמור לעיל.

ביטול חוף הרחצה והפיכתו לחוף שייט מהוה פגיעה קשה בציבור משתמשי החוף הנפרד ואינה מידתית בעיר עם רצועת חוף של 13 ק"מ,בהן ניתן לתת מענה במיקום אחר למועדון השייט.

בשם אלפי תושבים עבורם מהווה חוף זה חוף רחצה יחיד באזור, אני קורא לך בבקשה לביטולה של ההחלטה ולהביא למחיקת הסעיף הנ"ל. ככל וקיימת פגיעה כלשהי, אבקשך לעכב את פרסום התכנית תמ"א 13 שינוי 3א למתן תוקף. ולוודא שאכן לא נעשה מחטף בעניין ללא שיתוף/יידוע הציבור כמתבקש, וכי אין שינוי כלשהו במעמד חוף הרחצה בחוף השקט .

אין ספק בידי שתעשה הכל על מנת למנוע פגיעה קשה ומיותרת בציבור רחב מקרב תושבי חיפה והסביבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר