"מה יהיה עם הספרדים שלנו?"

הראשל"צ: "כדורגל בשבת? זה יותר גרוע מעבודות הרכבת"

פעילות רה"מ בנימין נתניהו לאשר משחקי כדורגל בשבת זוכה למתקפה חריפה מצד הראשון לציון רבי יצחק יוסף • "זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: שלומי כהן )

מתקפה חריפה: על רקע הפרסומים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לגבש היתר כללי למשחקי כדורגל בשבת, יוצא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה חריפה נגד הכוונה הזו ואומר כי זה יותר גרוע מעבודות הרכבת בשבת שעליהן עוררו סערה.

בשיעורו השבועי כמדי מוצאי שבת לפני אמירת הסליחות, אמר הראשון לציון על כוונת ראש הממשלה כי הוא פועל שיהיה "היתר רסמי, שזה יהיה בהיתר ולא באיסור, היתר רסמי, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת ויהיה היתר רסמי, כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות.

"והספרדים שלנו, הבעיה של הספרדים שלנו, אנחנו דואגים להם, הם אנשים מסורתיים באים להתפלל בית כנסת, תלכו לראשון לציון, תלכו להרצליה ... אני הייתי שם, כמה פעמים שבתות עשיתי שם, וראיתי מה קורה שמה, אנשים לא כל כך דתיים אולי אפילו מחללי שבת, אבל ברגע שיש כדורגל בשבת וזה יהיה היתר רסמי של ועדת שרים - לא יודע מה שהם עושים שמה, יהיה היתר רסמי, אוי ואבוי".

"מה יהיה עם הספרדים שלנו?", הוסיף הגר"י יוסף, "במקום שישבו בשבת וילמדו תורה - אפילו אם לא לומדים תורה אבל לא לעשות חילול שבת ההמוני הזה, שעכשיו זה יהיה בהיתר, זה הרבה יותר חמור שהדבר נעשה בהיתר מאשר שעושים את זה שלא בהיתר".

הראשון לציון הוסיף ואמר כי "צריכים להתפלל על המנהיגים שלנו שהקדוש ברוך ייתן להם חכמה בינה ודעת שהם יחזרו בתשובה. רבותיי, כולנו חוזרים בתשובה, גם השרים וחברי הכנסת וראש הממשלה, כולם צריכים לחזור בתשובה, כל אחד והעבירות שיש בידו".

"אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, זה הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

את דבריו החריפים סיים הראשון לציון בתפילה ש"יתמו חטאים מן הארץ ולא יתמו חוטאים ויחזרו כולם בתשובה שלימה".

כזכור, השבוע פורסם ב'וואלה!' כי ועדת השרים להיתרי עבודה בשבת התכנסה לישיבה חריגה במהלכה דרש ראש הממשלה נתניהו מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי לגבש המלצות לפיהן יינתן היתר כללי לפעילות ענף הכדורגל בשבת.

לפי הדיווח של יקי אדמקר, ישיבת השרים התקיימה ביום שני בשבוע שעבר בלשכת נתניהו בהשתתפות ראש הממשלה ושר העבודה והרווחה חיים כץ, וכן גורמים מלשכת נתניהו ומשרדי המשפטים, התרבות והספורט ומשרד העבודה והרווחה. הנציג החרדי בוועדה, שר הדתות דוד אזולאי, לא השתתף. לטענתו, הוא לא הוזמן.

במהלך הישיבה, כך לפי הפרוטוקול שנחשף ב'וואלה', אמר המשנה ליועהמ"ש עו"ד נזרי כי בג"ץ דורש מהמדינה לאשר מתן היתר לעבודה בשבת לגבי ענף הכדורגל כולו, זאת בעקבות עתירה שהוגשה המבקשת לאסור את המשחקים בטענה כי לענף אין היתר חוקי לחלל שבת.

בסוף הדיון הורה נתניהו לעו"ד נזרי לגבש את ההמלצות למתן היתר כללי לענף הכדורגל לפעול בשבת. כמו כן הוחלט כי הוועדה תתכנס בימים הקרובים כדי לדון בהמלצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר