המתקפה של יוחנן ויצמן

"תרבות תורנית? זבל שבזבל; מנוהל על ידי גנבים ושודדים"

המתקפה החריפה נגד אגף תרבות תורנית בעיריית ירושלים, מפיו של נציג חרדי - יוחנן ויצמן מהסיעה המרכזית, הצליחה להפתיע את חברי ועדת הכספים • "זה לפרוטוקול", אמרו - אך ללא הועיל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יוחנן ויצמן. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במהלך השבוע האחרון התקיימה ישיבה שגרתית לכאורה של ועדת כספים בעיריית ירושלים בה דנו המשתתפים חברי המועצה באישורם של תקציבים שונים, אולם במהלך הישיבה התבטא חבר מועצת העיר מטעם הסיעה המרכזית, יוחנן וייצמן, באופן בוטה על אגף תרבות תורנית והצליח להותיר בהלם מוחלט את כלל חברי המועצה.

האירוע התרחש במהלך דיון בשינוי תקציבים והסטתם מהייעוד המקורי שלהם לאגפים אחרים, כאשר וייצמן ביקש להתייחס להעברתם של 2.5 מיליון שקלים לתגבור תרבות ופנאי, מהם מיליון שקלים לתרבות כללית ומיליון וחצי שקלים לתרבות חרדית.

מפרוטוקול הישיבה שהגיע לידי "כיכר השבת" ונחשף בזאת לראשונה, העיר ויצמן בשלב זה של הדיון כי "עד היום הכול לא שקוף, אבל בוא נעזוב את זה. עד היום כל הכסף לתרבות חרדית, הוא לא שקוף, אף אחד מחברי המועצה לא יודע לאיפה זה הולך".

חבר המועצה יעקב הלפרין העיר: "היות והיה פה איזה נימה, כאילו שבתרבות עושים אירועים, של תרבות תורנית לא שקופים, ואנחנו לא יודעים מה, אז אני רוצה להגיד, שעושים אירועים שקופים ביותר, וטובים ביותר, ואנחנו יודעים בדיוק מה עושים, וכמה עושים, וכמהעולה כל דבר, ושאפו על כל מה שאתם עושים ותודה רבה".

בהמשך הדיון שאלה חגית משה: "מי מחזיק תיק תרבות חרדית?", לורה ורטון השיבה כי "אין כזה דבר", ויצחק פינדרוס הוסיף: "סגרו את האגף לידיעתך, סגרו את האגף".

לשאלתה, "איך מתנהלים?", השיב ויצמן: "התשובה עצובה מאוד, אם היית יודעת איך תיק תרבות תורנית מתנהל היום, זבל שבזבל".

יצחק פינדרוס אמר כי "אני באמת מעדיף לא לומר לפרוטוקול, מה קרה לתקציב של תרבות תורנית, בוא נשאיר את זה כאן".

בהמשך הישיבה, התייחס ויצמן שוב לתרבות תורנית ואמר: "לפני שמצביעים, אני פשוט קודם רוצה לחזור בי במילים שאמרתי, לבקשת חבר המועצה, אמרתי שאגף תרבות תורנית מנוהל היום זבל שבזבל".

חגית משה העירה לו: "זה לפרוטוקול", אך ויצמן המשיך: "נכון, אז אני חוזר בי, אני לא אומר זבל שבזבל, התיקון זה מנוהל על ידי חבורת גנבים ושודדים".

חביר המועצה הגיבו בהלם לדברים. עופר ברקוביץ': "מה? מה?", לורה ורטון: "לא שמעתי", חגית משה: "תגיד לי זה בגלל שאוגוסט, טוב", אחד הדוברים העיר שוב: "זה לפרוטוקול, יוחנן", וחגית משה הוסיפה: "טוב, פעמיים לפרוטוקול".

התגובות לא הבהילו את יוחנן וייצמן שהוסיף: "לפרוטוקול, מצדי גם למשטרת ישראל".

גורמים בעירייה אומרים ל"כיכר השבת" בעקבות חשיפת ההתבטאויות החמורות כי "אין זו הפעם הראשונה, לדבריהם, בה מתבטא נציג חסידות גור בעיריית ירושלים נגד פעילות חרדית שנעשית בעירייה".

לדבריהם, "מדובר בהאשמות חמורות שאין להם כל קשר למציאות והינם בגדר הוצאת שם רע של ממש. אם דברים כאלו היו נאמרים על ידי חבר מועצה ממפלגה חילונית היתה קמה זעקה בכלל העיתונות החרדית אולם כשזה מישהו 'משלנו' מעדיפים לשתוק".

לטענתם, "חבר המועצה ויצמן מוציא דיבת היהדות החרדית רעה כשאין כל רע בפעילות האגף המדובר".

יוחנן ויצמן מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מאז שגבריאל שטאובר חדל מלכהן כראש האגף לתרבות תורנית, האגף אינו מתפקד כראוי והציבור לא יודע מה קורה שם. אני רוצה שכספי התרבות התורנית יגיעו באמת לתושבים החרדים ולכן דרשתי שתהיה שקיפות מלאה.

"הציבור זכאי לדעת מה קורה עם הכסף שמיועד לו. זו דרישה פשוטה, ואני שמח שראש העיר הבטיח כי מעתה הכל יהיה אכן בשקיפות מלאה לטובת כלל הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר