מכרז לקוי בבני ברק

המחדל החמור: מערך ההסעות של החינוך המיוחד - קרס

קריסת מערך ההסעות של ילדי החינוך המיוחד בבני ברק נמשכת, והבוקר מתברר כי מכרז עיריית בני ברק היה הגורם לקריסה ולמצב בו עשרות ילדים נותרו בביתם • הפתרון הזמני: מתנדבים (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

קריסת הסעות החינוך המיוחד בבני ברק, כפי שנחשפה ב'כיכר השבת' כבר ביום שישי, נמשכה גם הבוקר (ראשון) כאשר עדיין לא נמצא פתרון ראוי לעשרות הילדים והוריהם נאלצו להישאר בביתם בשל המחדל החמור.

לדברי גורמים בכירים בעירייה שמשוחחים עם 'כיכר השבת', התנהל הליך של מכרז מסודר בו התחרו מספר חברות מבני ברק ומשאר ערי הארץ בהם חברות ידועות המחזיקות צי של אוטובוסים.

הבעיה הייתה שבניגוד לשנים עברו, הפעם נקבעה תקרת מחיר מקסימום בתנאי המכרז, מה שגרם למרבית החברות שהשתתפו בו בעבר להחרים אותו בפועל, בכך שהגישו חוזים בעייתיים במטרה שהמכרז ייפסל וייפתח מכרז חדש. לטענתם, לא ניתן היה להרוויח בתנאי הסף של המכרז המדובר.

חברה מירושלים, 'צור הסעות', הודיעה שעל אף הכל היא בוחרת להתמודד ולבסוף זכתה - שכן באופן רשמי עמדה בתנאים האמורים.

חלק מחברי וועדת מכרזים אף התריעו כי החברה החדשה לא תוכל לעמוד בפועל בהסעות, שכן אין לה מספיק אוטובוסים ושירותים באזור המרכז, אך מנגד הבטיחו בעלי החברה שיפתחו סניפים בבני ברק ועל כן המכרז עבר לשלב הביצוע.

לטענת בעלי החברה הזוכה, הקימו ראשי החברות שהפסידו קרטל ועשו יד אחת על מנת שלא לאפשר השכרת שירותי הסעות מקומיים לחברה הזוכה, מה שגרם לחברה שלא להצליח להשיג מיניבוסים המותאמים לנכים, המיועדים לילדי החינוך המיוחד, באזור המרכז.

גורם בעירייה אומר ל'כיכר השבת': "גם אם החברה שזכתה במכרז הינה חברה גדולה ומנוסה, עדיין היה צריך לקחת בחשבון שמדובר החברה הפועלת באזור ירושלים ואינה מכירה את הצרכים הייחודיים של תושבי בני ברק והמרכז ולכן מלכתחילה היה צריך לבחור בחברות הוותיקות גם אם במחיר מעט יותר גבוה".

כעת השאלה הגדולה האם יבוטל בשל כך המכרז הישן וייכנסו להליך של מכרז חדש שייפתח שוב או שיימצא פתרון על ידי בעלי החברה הזוכה שיאפשר את הסעתם של הילדים המיוחדים החל ממחר אל מקומות הלימודים.

בינתיים החליטו מתנדבי איחוד הצלה להתנדב ולהסיע את הילדים לבתי הספר, חילי מילר קמב"צ סניף בני ברק המנהל את הפרויקט אמר ל'כיכר השבת': "כששמענו בבוקר על כך שילדי החמד הללו תקועים בבית ולא יכולים להגיע אל הלימודים שהם כל כך חיכו להם במהלך החופש הגדול הרגשנו חובה לעזור, התגייסנו והבענו אותם ברכבים פרטיים לבתי הספר השונים. באם סאגה זו לא תגיע לסיומה, גם מחר מתנדבי איחוד הצלה ישמחו לסייע וההורים יכולים לפנות אל מוקד 1221 וליצור איתנו קשר".

גם בארגון "ידידים" הודיעו כי יתנדבו להסעת הילדים לבתי הספר והם קוראים להורים לפנות למוקד הארגון בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר