הסקר חושף

התומכים הנלהבים ביותר בקיצור החופשות - החרדים

יוזמתו של שר החינוך בנט לקצר את החופשות כבר השנה, זוכה לתמיכה בקרב כלל הציבור, אך בעיקר בקרב בני הציבור החרדי - שאף מעניק לו ציון לא רע בכלל בסקר החדש (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חרדים בבין הזמנים. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בצל הבטחת שר החינוך, עם תחילת שנת הלימודים, לקצר את החופשות במערכת החינוך כבר השנה - מתפרסם היום (ראשון) סקר חדש שבדק מה מידת תמיכתם של אזרחי ישראל בצעד זה, בפילוח למגזרים השונים.

לפי 'מדד השלום' של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואוניברסיטת תל אביב, נראה כי דחיפות וחשיבות הענין משתנים ממגזר למגזר, בעוד בציבור החילוני תומכים 47 אחוזים בקיצור החופשים, בציבור החרדי התמיכה בכך נוסקת ל-79 אחוזים תומכים בקיצור החופשים בהקדם, במגזר הערבי הנתון עומד על 29% בלבד.

להערכת החוקרים, פרופ' תמר הרמן ופרופ' אפרים יער, הפערים בין המגזרים נובעים בין השאר מריבוי הילדים במגזר החרדי, בשיעור יציאת אמהות לעבודה או הבדלים במגורים לצד המשפחה המורחבת (הנפוצים בציבור הערבי).

רוב הציבור היהודי בכללותו - 54 אחוזים - חושבים ש"די דחוף" או "דחוף מאוד" ליישם את השינוי, לעומת 29 אחוזים בלבד שחושבים כך מקרב המגזר הערבי.

בנט מתכנן את קיצור החופשות (צילום: חגי דקל, מתוך ynet)

סך התמיכה של כלל האוכלוסייה מגיע לרוב דחוק (50.4 אחוזים), ובבדיקה לפי היכרותם הקרובה של העונים עם הסוגיה, עולה כי 65 אחוזים מכלל ההורים שילדיהם לומדים כיום במערכת החינוך תומכים ברעיון, בעוד בקרב נשאלים שאין להם ילדים כיום במערכת החינוך התמיכה מגיעה ל-47 אחוזים.

שאלה נוספת בסקר עסקה בציון הממוצע לשר החינוך נפתלי בנט ולמערכת החינוך. בסקאלה של בין 1 ל-10, הציון הממוצע שקיבל בנט היה 5.4 בציבור היהודי ו-4.5 בציבור הערבי, ואת הציון הממוצע הגבוה קיבל בנט ממצביעי הבית היהודי (8.3) וממצביעי יהדות התורה וש"ס (6.6 ו-6.5 בהתאמה). כצפוי, הציון הנמוך ביותר לבנט הגיע מקרב מצביעי הרשימה המשותפת (2.0) ומצביעי מרצ (2.8).

הסקר נערך על ידי מכון המחקר מדגם, והשתתפו בו 500 מרואיינים יהודים בני 18 ומעלה ו-100 ערבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר