באשמת הפיקוח התורני?

אשדוד: "אין צהרונים, וכשיהיו - נשלם המון"

מתברר כי לא רק בירושלים, כפי שפורסם ב"כיכר השבת": גם ההורים החרדים באשדוד שרויים במצוקה ומלאים טענות באש לאי פתיחת הצהרונים עבור ילדיהם הקטנים (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Serge Attal/Flash90)

אחרי ירושלים - גם הציבור החרדי באשדוד נבוך ומבולבל: כבר מספר ימים חלפו מאז תחילת שנת הלימודים - והצהרונים עדיין לא נפתחו, ואף לא נראים באופק.

הכעס של ההורים באשדוד מנותב לשני נושאים. העלות הגבוהה שצפוי להיות תשלום ההורים עבור השמירה וההפעלה של ילדיהם הקטנים, וכאמור גם אי פעילות הצהרונים.

האשם מבחינתם בעלות הגבוהה שאמורה לעמוד על כ-400 שקלים, נעוץ בתכנית 'נטו משפחה' של שר האוצר משה כחלון שביטל את תבחין ההכנסות של כל משפחה והחליט לקבוע ממוצע הכנסות של כל עיר בפני עצמה. בשל כך, אשדוד דורגה גבוה יחסית.

• הצהרונים בירושלים עדיין לא נפתחו וההורים כועסים

אך העובדה כי ההרשמה לצהרונים כלל לא החלה, מרתיחה הורים רבים בעיר. אחד מהם מסביר ל"כיכר השבת", כי מעבר לקושי הרב שנוצר בעקבות העובדה כי אין מי שישמור על ילדיו בשעות הצהריים הקריטיות - מאחר והוריו עובדים ולומדים בשעות אלו - המצב הנוכחי מהווה בעיניו זלזול בוטה בציבור החרדי ובצרכיו הקריטיים.

פנינו לחיים אמסילי, חבר המועצה מטעם ש"ס הממונה על החינוך התורני בעירייה, המעורה בפרטים, ומתברר כי בסאגה זו מעורב ככל הנראה גם הצורך בפיקוח תורני על התכנים הנמסרים לפעוטות החרדים.

חיים אמסילי (באדיבות המצלם)

לדבריו, "לציבור החרדי ישנה בעיה כפולה מזו של הכללי, מאחר ובצהרונים ישנם גם תכנים חינוכיים, וצריך שרק חברות מסוימות יפעילו אותם - אחרי סיכומים ברורים שהגענו אליהם איתם - וזה לוקח זמן".

"המפעילה הרשמית אמורה להיות חברת 'משכל', שתעשה את זה באמצעות שתי חברות. כרגע אנחנו בדיונים מול הזכיינים, וכנראה בתוך כמה ימים נצא עם הודעה מסודרת".

לגבי המחיר, טוען אמסילי, כי "באופן רשמי הוא אמור לעמוד על בערך 400 שקלים, כי אשדוד דורגה ברמה סוציו-אקונימית גבוהה בתכנית החדשה של כחלון, אבל אנחנו עובדים שתהיה הוזלה, עם סבסוד של העירייה".

במשרד החינוך טרם ענו לפניית "כיכר השבת" בנושא. לכשתתקבל תגובתו, היא כמובן תתפרסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר