אחרי חודש

הפעילים הקיצונים ממאה שערים הסגירו עצמם למשטרה

דוד קרויס, בנו של יואליש קרויס שפעל במסגרת משרדי "מרכז ההצלה", הסגיר עצמו למשטרה היום, כשהוא מלווה בזקני העדה, זאת לאחר כחודש בו חיפשה המשטרה אחריו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

בחודש שלאחר הפשיטה שקיימה משטרת ירושלים על משרדי "מרכז הצלה" בשכונת מאה שערים בירושלים, ואספה מחשבים ומסמכים, ניסתה המשטרה ללא הצלחה לעצור את האחראים למשרד. היום (ראשון), הסגיר עצמו למשטרה דוד קרויס, בנו של יואליש קרויס שפעל במסגרת המשרד.

קרויס הגיע לתחנת המשטרה יחד עם הרב יצחק דאווידאוויטש, שעומד מאחורי ארגון בשם "הל"ם" (הקץ לאלימות משטרתית) ומפעילי המחלקה המשפטית של המשרד, זאת בכדי לבקש חומרים שהמשטרה אספה ממשרדי הל"ם וחוייבה להשיב בצו בית המשפט.

לדברי עסקנים במאה שערים, מאז הפשיטה על המשרד ועד היום, "כמעט ולא חלף שבוע שהמשטרה לא ניסתה לעצור את האחראים למשרד, באמצעות שוטרים גלויים וסמויים שפשטו כמה פעמים על בנינים מסוימים במאה שערים ובכל האיזור".

לפני כשבועיים, לפנות בוקר, הטילו כוחות משטרה 'סגר' על חלק ניכר מסמטאות שוק מאה שערים - כך לטענת תושבים, "לא הרשו לאף אחד להסתובב ברחובות - מלבד השוטרים שביצעו את המבצע". באותה פשיטה, השוטרים לא מצאו את החשוד, והותירו לו 'הזמנה לסור למשטרה' לצורך בירור וחקירה.

קרויס, שלטענתו היה "עסוק בשבועות של בין הזמנים בעומס יתר של פניות שהגיעו למשרדי 'מרכז הצלה'", לא מצא את הפנאי לסור למשטרה, ו"רק עכשיו אחרי שהתחילה שנת הלימודים והלחץ במשרד פחת, הוא מייד ניגש למשרדי ימ"ר" טוענים במאה שערים.

עובד במשרד אמר לכיכר השבת כי "השניים לא עברו שום עבירה על החוק, ופעילות המשרד היא פעילות חוקית לכל דבר ועניין. אין להם ממה לפחד". לדבריו: "לפשיטה של המשטרה במשרדי מרכז הצלה היו כמה וכמה תופעות לוואי, שהוכיחו כי לא יוכלו להמשיך בעבודת המשרד טרם סידור העניינים מול גורמי המשטרה, זה גם דחף להחלטה 'להסגיר את עצמם'".

בסביבות השעה 13:00, יצא קרוייס מלווה בעסקנים לעבר משרדי הימ"ר, "כאשר הזקנים מחזיקים בידיהם שלטים המבטאים את הפעילות החוקית של המשרד והפעילות הדיקטטורית של המשטרה" מתאר אחד הנוכחים. "היה זה מרשים ביותר לראות איך שזקנים מקרב העדה החרדית באים ללוות את פעילי משרד מרכז הצלה הצעירים יחסית, היה נראה שזה באמת נותן לחשודים כח רב ותחושת גב חזק".

דאווידאוויטש קיבל חלק מתכולת המשרד, אולם כאשר השוטרים ביקשו לחקור אותו, הוא הציג צו בית משפט שאוסר על המשטרה לחקור אותו בזמן החזרת החומרים - ולכן זומן לחקירה מחר. קרויס ישאר במעצר עד מחר בשעה 9:00 בבוקר, אז יובא לפני שופט בבית משפט השלום בירושלים שידון בעניינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר