לא נפרדו

כשפליקס נקבר - אשתו פורטונה הלכה לעולמה

72 שנות נישואין של בני זוג ישישים ממגדל העמק, באו שלשום אל קיצן, בהפרש קצר ומצמרר. "עליהם נכתב הפסוק: 'בחייהם ובמותם לא נפרדו'", אומר חתנם, סגן ראש העיר (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פליקס ופורטונה אמסלם (צילום: באדיבות המשפחה, מתוך ידיעות אחרונות)

בעיר מגדל העמק נפטרה שלשום (מוצאי שבת) פורטונה אמסלם, בת 94, ממש באותה השנייה שבה נקברה גופתו של פליקס בעלה, בן ה-92.

לפי הידיעה המעניינת המתפרסמת ב'ידיעות אחרונות', פורטונה ופליקס עליהם השלום סיימו כמעט באחת את חייהם ואת 72(!) שנות הזוגיות ביניהם. בחייהם הם הספיקו להיות סבא וסבתא לעשרות נכדים ונינים.

חתנם של בני הזוג, סגן ראש עיריית מגדל העמק אלי בקסיס, מתאר בהתרגשות: "בצהרי שבת קיבלנו הודעה שפליקס נפטר והתחלנו להתכונן להלוויה, אך שמרנו על הבשורה הקשה ולא דיווחנו לפורטונה שהייתה מאושפזת באותו הזמן".

"ממש בדקה שגופתו של פליקס הורדה לקבר, קיבלנו דיווח מבית החולים שגם פורטונה נפטרה. אין לי ספק שבעזרת החושים החדים שהיו לה היא הרגישה שבעלה זה 72 שנים נפטר. עליהם נכתב הפסוק: 'בחייהם ובמותם לא נפרדו'. הקשר שלהם היווה דוגמה לזוגיות טובה לכל משפחה במגדל העמק, ורבים היו מגיעים אליהם כדי לקבל המלצות לחיי משפחה ארוכים ומשותפים".

בני הזוג המנוחים, בצעירותם (צילום: באדיבות המשפחה, מתוך ידיעות אחרונות)

פליקס נולד במרוקו ועד שהגיע לארץ עבר דרך ארוכה. הוא שירת בלגיון הזרים של הצבא הצרפתי, שירת בקפריסין במשך כשנתיים וחצי וברח מהשבי של הבריטים. לאחר מכן הוא עלה לישראל לבדו והתפרנס כתובע עירוני בעיירה מגדל העמק במשך שנים ארוכות.

עם פורטונה - שנולדה בתוניסיה, עלתה לישראל ונישאה לפליקס עוד לפני קום המדינה - הוא הקים כאמור משפחה לתפארת, שכעת אבלה על שניהם יחדיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר