זוגיות: גם עם בעל שתקן אפשר לדבר בלי לריב

אין אישה שלא מזדהה עם זה: עם הבעל קשה לנהל שיחה. יש פתרון? כנסו לקרוא

רינה כספי | כיכר השבת |
כל הפסיכולוגים מסכימים פה אחד שחייבים לנהל תקשורת פתוחה בבית. אבל איך אפשר לקיים את ההמלצה הזאת הלכה למעשה כשהבעל עושה הכול כדי לא לנהל עם אשתו שום שיחה עניינית? או גרוע מכך, כשכל שיחה מסתיימת במריבה?

ראשית, חשוב להבין שהדבר אפשרי, העיקר הוא להימנע מהטעויות הנפוצות שהנשים עושות. ושנית, חשוב לזכור שהתוצאה לא תהיה מיידית, כי הניסיון של הבעל כל פעם יזכיר לו שהוא עומד לכנס לחוויה מאוד לא נעימה.

לאט-לאט, כשהניסיון החיובי יגבר על הניסיון השלילי, ניתן יהיה לדבר על קיום תקשורת תקינה בין בני הזוג.

אל תדברי עם גבר עייף או רעב

ובכן, הטעות הראשונה שהנשים עושות היא בבחירת העיתוי לשיחה. בעל עייף, אחרי יום עבודה קשה, הוא בן שיח בעייתי ביותר.

נשים הן יצורים שמסוגלים לחשוב בו זמנית על כמה דברים, לבצע בד בבד מספר משימות ועוד לא להרגיש עמוסות מדי. גברים מתפקדים בצורה קצת שונה. גבר רעב חושב על אוכל, גבר עייף חושב על מנוחה, גבר עצבני חושב על שקט.

קשה עד בלתי אפשרי להכניס משתנה נוסף במשוואה הזאת, אם לא מדובר במצב חירום.

שיחה על יחסים ורגשות לרוב לא מתפרשת ע"י גבר כמצב חירום, לכן היא תופסת את המקום הפנוי היחיד שנותר: המטרד הקבוע. לכן הפתרון לבעיה הזאת הוא אחד ויחיד: לדאוג שלפני השיחה הבעל אכן מסוגל להקשיב ולהפנים.

דברי ישר לעניין

הטעות השניה היא כניסה ארוכה לשיחה. הכנות, פתיח, דוגמאות ציוריות אולי מעשירות מאוד את השפה שלנו והיו זוכות להערכה רבה בשיעורי חיבור בבית הספר, אבל הן הדבר הכי מיותר בשיחות חשובות עם הבעל.

מה שנראה לנו כהכנה עדינה לנושא העיקרי, לבעל נראה כשדה מוקשים, כשכלל לא ברור מתחת לאיזו גבשושית מסתתר מוקש ואיזו גבשושית היא סתם פסל סביבתי.

הפיתולים של תחילת השיחה מעייפים את הבעל ומשיחים את דעתו עד כדי כך שכשאנו מגיעות כבר לעיקר, הגבר שלנו עייף ושקוע במחשבות ואסוציאציות משלו.

או במילים אחרות: איבדנו אותו לחלוטין. הפתרון הוא פשוט להתחיל את השיחה מהגדרת הנושא ולגשת ישר לעיקר.

פעמים רבות האישה מתקשה לנסח את הנושא העיקרי שהיא רוצה לדבר עליו. לעיתים, כשהבעל מנסה להבין למה בדיוק הכוונה בדיבורים הארוכים, התשובה היחידה שהוא מקבל היא שאשתו מרגישה שהוא לא מקדיש לה מספיק תשומת לב, או שהיא מרגישה מנוצלת, או עוד אמירה כללית מהסוג הזה.

בשפה פשוטה, הבעל שאל מה היא מצפה ממנו לעשות ומה המסקנה שהיא רוצה שהוא יסיק בסוף השיחה. והאישה ענתה לו שהיא מצפה שהוא ינחש זאת מהרמזים שלה. אין דבר יותר מתיש ומאכזב מלנסות לקרוא את המחשבות של בן אדם אחר.

בקשות פשוטות

נכון, לפעמים הבקשה המפורשת לביטויי אהבה, דאגה, טיפוח ופינוק מפחיתה קצת מערכם. אבל אם כל אלה יבואו לידי ביטוי כתוצאה מעינויי הטלפתיה הם לא יהיו יקרים יותר, הם רק ילוו בתחושה של מיאוס וכעס.

הפתרון הוא לנסח לפני השיחה מה ברצוננו לקבל בתומה, ולדאוג להעביר את המסר בצורת משפטים ברורים ולא רמזים.

הצד הגברי שלך

בסיכומו של דבר, הצלחת התקשורת המשפחתית תלויה גם ביכולת הנשית להסתכל על השיחה במבט גברי. גם אנחנו לא היינו מרגישות בנוח אם לא היינו מבינות במה מדובר ומה רוצים מאתנו, וגם אנחנו לא היינו רוצות להתחיל משהו חשוב במצב של תשישות פיזית.

אם נכפיל את כל אלה במקדם הפסיכולוגיה הגברית, יהיה לנו קל יתר לנהל שיחה עניינית ולהעביר את המסרים שלנו בצורה יעילה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית