יש לך בעיה בזוגיות? פני לרב

נישואין הם כמו ריקוד, שניים שמחזיקים יד ביד וכל פעולה של אחד משפיעה על האחר, ללא קשר מי התחיל, כשזו התפיסה, יש כבר יותר משתי אפשרויות ואפשר להתחיל לעבוד.

מירב לביא | כיכר השבת |
אחר שלמדתי את היעוץ בצורה מקצועית, הציקה לי מאוד השאלה, מה גורם לאנשים שיש להם בעיות בשלום בית, לפנות לרב? רב, שכל הכשרתו קשורה בהלכה, ספרים, ש"ס ופוסקים. כיצד הוא יוכל לעזור להם ליישב את הסכסוכים ביניהם? או נשאל אחרת, מה ההבדל בינו לבין כל אדם אחר שיש לו נסיון חיים?

מילא בעבר, כאשר לא היה מושג של אנשי מקצוע בתחום היעוץ, ניתן להבין כי הרב היה הכתובת לכל דבר ועניין. אבל כיום, שנושא יעוץ הנישואין כל כך נפוץ, מה הסיבה שעדיין ישנם רבים שהולכים דווקא לרב לשטוח את בעיותיהם ולמצוא להם פתרון? לא לקח הרבה זמן וכבר בתחילת הדרך, אחרי שביקרו אצלי כמה זוגות, הבנתי שיש לי תשובה.

ישבו ויושבים אצלי זוגות רבים, שבאים ליעוץ וכשאני שואלת אותם מה הקושי שאיתו הם מגיעים, מתחיל הבעל לדוגמא, לתאר לי כמה בלתי נסבלת האשה וכמה היא חונקת אותו ומיד הוא מפנה אלי שאלה נוקבת "תגידי לי מרב, זה נורמלי? ככה מתנהגת אשה?"

יש המגדילים לעשות. כשהאשה מתארת כמה בעלה פוגע בה ואיך הוא פעם אחר פעם מקניט אותה על דברים שהיא עושה, שוכחת או כל דבר אחר, היא פונה אלי מלאת יאוש "בינינו, מרב, אם בעלך היה עושה לך כזה דבר, לא היית מגיבה ככה???"

מאוד מהר הבנתי שמרבית הזוגות באים אלי לגמרי בטעות. הם באמת היו אמורים ללכת לרב.

זוגות רבים מידי, באים ליועץ נישואין, כדי שיקבע ויכריע מי מביניהם צודק. הבעל רוצה להוכיח לאשתו שההתנהגות שלה לא נורמלית והאשה מצידה, רוצה להוכיח לבעלה, שגם כל אשה אחרת היתה מתלוננת בדיוק כמוה, אם היה לה בעל כזה.

כשזו הגישה, כבר לא מפתיעה העובדה שזוגות הולכים לרב, כי כשיש שתי אפשרויות כשצריך להכריע לכאן או לכאן הרב הוא הכתובת!
אם צריך לפסוק האם צריך להמשיך לנסות או להתייאש כי הבן אדם הזה בלתי נסבל מספיק וצריך להתגרש, רק רב, שיש לו סיעתא דשמיא, מעצם היותו רב, יכול לפסוק דבר כזה וכך גם אם מדובר בפסיקה קטנה כמו "מי צריך להקשיב למי " או האם היא צריכה לעזוב את החברה שלה כי בעלה לא מסמפט אותה או לא?" הרב הוא הכתובת.

העניין הוא שזה לגמרי לא העניין. בנישואין כמעט אף פעם (!!!) אין אחד שהוא צודק והשני אשם. הכרעה לכאן או לכאן לא תביא להטבה ממשית בקשר.

וואו, על כמה מקרים אני יכולה לספר כדי לתת הוכחה לזה.

אולי בפעם אחרת.

רק צריך להפנים ולזכור! נישואין הם כמו ריקוד. שניים שמחזיקים יד ביד וכל פעולה של אחד משפיעה על האחר, ללא קשר מי התחיל, האם זה "הגיע איתה עוד מלפני הנישואין" או ש"כך הוא נולד".

כשזו התפיסה, יש כבר יותר משתי אפשרויות ואפשר להתחיל לעבוד!

כותבת הבלוג מרב לביא | יועצת נישואין ובוגרת מרכז ינר

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית