צביעות במיטבה

אירופה העבירה 46 מיליון ש"ח למסתננים

דו"ח חדש חושף כי אירופה העבירה בחמש השנים האחרונות יותר מ-46 מיליון ש"ח לידי ארגוני הסיוע למסתננים לישראל זאת כאשר אירופה עצמה סובלת רבות מהמסתננים (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מסתננים בעת ביקורו של נתניהו ביום חמישי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הצביעות האירופאית נחשפת במלוא עוזה. בזמן שאירופה נאבקת בגל ההגירה הקשה ביותר שידעה היבשת הישנה עם מיליוני מוסלמים שמערערים את יציבות, נייר עמדה חדש של תנועת 'אם תרצו' חושף כי בשנים 2017-2012 ממשלות אירופה השקיעו 46,309,024 מיליון שקלים במתן סיוע לארגונים ישראליים המסייעים למסתננים לישראל.

על פי נייר העמדה שנחשף ב'ישראל היום', מוסדות האיחוד האירופי מובילים בסיוע והעניקו 16,874,460 שקלים לארגונים. אחריהם ברשימה מוסדות האו"ם, שהעניקו לארגונים 10,171,116 שקלים. גרמניה היא המדינה באירופה שהעניקה את הסכום הגדול ביותר, 6,663,828 שקלים, ואחריה נורבגיה עם מענק נדיב של 4,520,249 שקלים; שבדיה עם 2,169,472 שקלים; קרנות המשותפות לשבדיה, שווייץ, דנמרק והולנד - 2,079,602 שקלים; שווייץ עצמה עם 1,741,136 שקלים; אנגליה עם 934,803 שקלים; ארה"ב עם 634,213 שקלים; הולנד עם 427,145 שקלים ותאילנד עם 93,000 שקלים. כמו כן, הדו"ח חושף כי החל מ־2008 הקרן החדשה לישראל משתתפת במימון הארגונים עם סכום מצטבר של 12,485,032 דולר.

בנייר העמדה נסקרים בג"צים שונים שהוגשו על ידי ארגוני הסיוע הישראליים, במטרה לפסול פתרונות לסוגיה שהובילו הרשויות פתרונות שהיו עוצרים את זרם הכסף האדיר שהארגונים האלה נהנו ממנו. נכתב כי הארגונים המסייעים למסתננים מכשילים ניסיונות לפתרון הסוגיה עצמה, וכך פוגעים הן באוכלוסיית המסתננים והן בתושבי השכונות הסובלים מההגירה, למשל דרום תל אביב. "נראה שלמדינות המממנות ולארגונים שלוש מטרות חבויות מן העין: הראשונה חתירה לאזרוח אלפי מסתננים, השנייה שינוי דמוגרפי של הרוב היהודי, ובכך שינוי אופייה היהודי והדמוקרטי של המדינה, ושלישית החתירה למיתוג ישראל כמדינה גזענית", נכתב בנייר העמדה של אם תרצו.

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, אמר בעקבות ממצאי הדו"ח כי "זכויותיהם של תושבי דרום תל אביב נרמסות שוב ושוב על ידי אלה הטוענים שרוממות זכויות האדם בגרונם. ארגוני מסתננים, הפועלים במימון האו"ם, ממשלות זרות והקרן החדשה לישראל, עושים כל שביכולתם כדי לאזרח את המסתננים שהשתלטו על השכונות והפכו את חיי התושבים לסיוט מתמשך. עצוב לראות איך בג"ץ הולך מדחי אל דחי ומשתף עימם פעולה במקום לדאוג לביטחונם של התושבים עצמם... נראה שבג"ץ עובד בשירות המסתננים ולא בשירותם של אזרחי ישראל. על הממשלה לפעול לבלימת התערבותו המוגזמת של בג"ץ, לגרש עשרות אלפי מסתננים בלתי חוקיים מרחבי הארץ ללא כל תנאי וכן לצמצם את כוחם של ארגוני המסתננים, הפועלים כשתולים לכל דבר ועניין ומבקשים להרוס את מדינת ישראל מבפנים".

מהקרן החדשה לישראל נמסר בתגובה: "הדו"ח של אם תרצו הוא ההגדרה לפייק ניוז. 'דו"ח' זה מבוסס עיוותים וחיבורים לא ענייניים של ארגונים שלא קשורים לתחום במטרה להעצים את כמות התמיכה בארגונים המסייעים לפליטים. הדבר נועד לשרת את מסעות ההסתה של רה"מ. לגופו של עניין, כעם יהודי יש לנו את החובה המוסרית והערכית להגן על פליטי מלחמה ללא הבדל בצבע עורם, גזעם או דתם. לעולם לא נוכל להסכים שאת מה שנעשה לנו לאורך ההיסטוריה יעשו לאדם כלשהו".

כזכור, נתניהו ביקר השבוע פעמיים בדרום תל אביב, פעם אחת בצורה סמויה כדי לראות את המצב. היום בצהריים הצהיר ראש הממשלה כי יעשה הכל כדי להחזיר את דרום תל אביב לאזרחי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר