אלף ש"ח קנס על דיבור בטלפון בעת רכיבה

עיריית תל אביב-יפו תתחיל להפעיל פקחים שיאכפו את רכיבת האופניים ברחבי העיר, הקנסות יעמדו על החל מאלף שקלים לדיבור בטלפון סלולרי בעת הרכיבה (רכב, משטרה)

רוכבי אופניים, אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן פלאש 90 )

בעיריית תל אביב יפו החלו באכיפת חוקי האופניים שנועדו להגן על הולכי הרגל מפני רוכבי האופניים הנוסעים על המדרכות ומסכנים את העוברים והשבים.

עם תחילת האכיפה יסיירו ברחבי העיר פקחים עירוניים שהוסמכו לאכוף את החוק, הפקחים יוכלו לתפוס את האופניים ולהשית קנסות על הרוכבים העבריינים.

בימים הקרובים האכיפה תסתכם באזהרות בלבד, תחילת אכיפת החוק הייתה אמורה להתחיל כבר בחודש ספטמבר אך בשל אילוצים שונים היא נדחתה.

תקנות התעבורה שיאכפו הן איסור שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה -1,000 שקל קנס, איסור על שימושים במדרכות, שבילי אופניים, מעברי חצייה ברכיבה על ידי מי שהכביש או השביל לא יועדו לו, הקנסות בגין עבירות אלו יעמוד על בין 100 ל-250 שקלים, איסור גרימת הפרעה לתנועת עוברי דרך במדרכה - 250 שקלים, איסור הליכת הולכי רגל על נתיב המיועד לרכיבת אופניים - 500 שקלים, עבירות הרכבה אסורות לרוכבים גובה הקנס עמוד 100 ל-250 שקלים ואיסור שימוש באוזניות לרוכב במדרכה -250 שקלים.

לפקחים שהוכשרו על ידי תהיה הסמכות לעצור את נסיעתו של רוכב האופניים ובין היתר להוציא לו אוויר מהגלגלים. הפקחים יוכלו גם להחרים את האופניים כדי למנוע המשך שימוש בו וכן לעכב את הרוכב עד להגעת שוטר.

בהודעת עיריית תל אביב - יפו נאמר: "כיעד אסטרטגי של העירייה, שמעודדת שימוש בכלי רכב אלטרנטיביים על חשבון הרכב הפרטי כחלק מהתמודדות עם פקקים ומצוקת חנייה, הוחלט לטפל נקודתית בנזקים שגורמים האופניים הפופולאריים בשנים האחרונות. בשל ריבוי התאונות שבהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים והולכי רגל וכן היעדר אכיפה על המדרכות, הובילה העירייה להענקת סמכויות אכיפה נרחבות לפקחים העירוניים במסגרת חקיקה ייעודית", צוין בהודעת העירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר