הסופה 'הארווי'

ישראל תעביר מיליון דולר ליהודים ביוסטון

משרד התפוצות יסייע לקהילה היהודית ביוסטון בעלות כוללת של מיליון דולר. הכספים יוערו לצורך שיקום מוסדות הקהילה שנפגעו בסופה, כמן גם בתי הכנסת ובית האבות (בעולם)

ההרס כתוצאה מהסופה (צילום: שאטרסטוק)

משרד התפוצות, מקדם תכנית לסיוע חירום בסך של מיליון דולר לקהילה היהודית ביוסטון לשיקומה מהנזק האדיר שנגרם לה בעקבות הוריקן הארווי.

הסיוע, אשר יובא לאישור הממשלה כבר בישיבה הקרובה, יועבר דרך הקונסוליה המקומית לשיקום מוסדותיה של הקהילה (בתי ספר, בתי כנסת והמרכז הקהילתי), שלא ממומנים או נתמכים על ידי הרשויות ואין כל צפי לשיקומם.

סופת ההוריקן גבתה את חייהם של עשרות והשאירה מאות אלפי בני אדם מחוסרי דיור. הקהילה היהודית של העיר, המונה כ-60 אלף אנשים, נפגעה באופן משמעותי. רבים מבתי הספר ובתי הכנסת הוצאו מכלל שימוש, בית האבות היהודי המכיל בימי שגרה 300 קשישים ניזוק בצורה משמעותית והמרכז הקהילתי (JCC) הוצף בצורה קשה. בנוסף, אלפי משפחות יהודיות איבדו את בתיהם. בזכות תרומות של קהילות יהודיות מרחבי העולם, בין היתר מישראל, הוקם מחנה עבור הקהילה היהודית בו חיים אלפי אנשים.

השר נפתלי בנט הממונה על משרד התפוצות אמר: "העיר יוסטון חטפה מכה בשבוע שעבר, והקהילה היהודית, ש70% ממנה גרו בשכונות שהוצפו, נפגעה קשה במיוחד. למדינת ישראל יש מחויבות מוסרית לא רק לדאוג, אלא גם לעזור, לאחינו ואחיותינו בתפוצות," אמר השר בנט. השר הוסיף כי: "בתי ספר ובתי כנסת הוצפו והוצאו מכלל שימוש. בית האבות היהודי והמרכז הקהילתי ניזוקו, ומאות משפחות נותרו חסרות בית. משיחות שקיימנו בשבוע האחרון עם ראשי הקהילה ונציגות ישראל בעיר למדנו כי הנזק רב, והשיקום יימשך שנים. במשך שנים הקהילות היהודיות נעמדו לצד ישראל כשזו הייתה זקוקה לעזרה, עכשיו תורנו לעמוד לצד הקהילה ביוסטון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר