ישראל היום מתגונן

שיחות נתניהו-רגב נכנסו רק למדור רכילות

ב'ישראל היום' התייחסו אף הם לפרסומו של רביב דרוקר בחדשות 10 בדבר השיחות שערך נתניהו עם עורך העיתון ובעליו אך הניחו את הידיעה במדור רכילות של העיתון (ברנז'ה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
העורך הנוכחי של ישראל היום, בועז ביסמוט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עם מי מדבר נתניהו וכמה, זה אייטם השאלה איפה. העיתונים היומיים התייחסו היום (ב') בהרחבה לחשיפה אתמול בחדשות 10 על מועדי השיחות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין בעלי "ישראל היום", שלדון אדלסון, ועורך העיתון, עמוס רגב. מהפרסום עלה כי השלושה שוחחו בשעות לילה מאוחרות לפני ירידת העיתון לדפוס, ובחלק מהמקרים, לאחר ששוחחו, כלל העיתון למחרת כותרות שהתאימו למטרותיו הפוליטיות של נתניהו.

בעיתון "ישראל היום" עצמו, לעומת זאת, הפרסום זכה למיקום שולי במיוחד: מדור הרכילות של העיתון. הידיעה על מספר השיחות של נתניהו, רגב ואדלסון שולבה בעמוד האחרון במדור הרכילות של העיתון. בידיעה הקצרה נכתב רק מספר השיחות והודעת חדשות 10, שלפיה התקיימו מספר שיחות רב יותר בסמוך לבחירות, בסמוך לניסיון להעביר את חוק "ישראל היום" ובסמוך לנאומו של נתניהו בקונגרס.

עורך "ישראל היום", בועז ביסמוט, התייחס לסוגייה היום בשידור בגלי צה"ל בשיחה עם רזי ברקאי. "לעורך עיתון יש גם את הפריווילגיה לא לפרסם משהו בכלל אם הוא מוצא לנכון. אתה אמרת שזו פצצה, אבל לטעמי זה אפילו לא קפצון. זה חלק מפסטיבל. כולם יודעים שדברים כאלה, שיחות בין פוליטיקאים ואפילו בין ראשי ממשלות לעיתונאים, זה דבר שהיה קיים וגם יהיה, אבל פה הופכים את זה למשהו עצום וענקי".

ביסמוט טען גם כי מספר השיחות בין נתניהו לרגב היה נמוך יחסית. "אמרו לנו של שכל ערב ראש הממשלה הכתיב לעורך 'ישראל היום' את הכותרת הראשית. לאיפה נעלמו 800 שיחות? פעם התפארו בזה, בשיחות עם ראש הממשלה, וגם דן מרגלית התפאר בשיחות עם אהוד אולמרט. פתאום כשזה 'ישראל היום'? אוי ואבוי, אסון. זה לא שווה יותר מעמוד אחרון".

גם הכתב הפוליטי הבכיר של ערוץ 2, עמית סגל, צייץ כי בכל מערכות הבחירות שוחח לפחות פעמיים ביום עם כל מי שראה את עצמו כמועמד לראשות הממשלה וכי מדובר בהליך נורמלי ותקין בין התקשורת ובין הפוליטיקאים.

אתמול התפרסמו נתוני השיחות, לאחר מאבק משפטי בן כשנתיים שניהלו רביב דרוקר וחדשות 10, באמצעות עו"ד יונתן ברמן, מול נתניהו. כך למשל, במהלך בחירות 2013 דיבר נתניהו עם רגב 15 פעמים ב-19 ימים, כלומר כמעט כל יום. לדברי דרוקר, חלק מהשיחות התקיימו קרוב לחצות, בשעות הקריטיות לפני סגירת העיתון. ביום הבחירות שוחחו נתניהו, רגב ואדלסון כמה פעמים.

בשבוע שעבר העלה נתניהו פוסט בנושא וטען כי הוא מיודד עם אדלסון, וכי שיחותיו עם רגב היו שגרתיות, כפי שכל פוליטיקאי מקיים שיחות עם עורכים ומו"לים. מועדי השיחות המלאים יתפרסמו בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר