"עשיתי למען נשים חרדיות ואמשיך לעשות"

הבחירות קרבות ומבחן ההבטחות מגיע לשיאו. מיהן הנשים בכנסת היוצאת שעשו למען? ח"כ עליזה לביא היא אחת מאלו שפעלו, ועד כמה חשובה פעילותה למען הנשים בכלל? ראיון (אקטואליה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
ערב הבחירות לכנסת הבאה שאלנו את ח"כ
עליזה לביא
על פעילותה בכנסת ה-19, ואיך היא מתכוונת לפעול בכנסת הקרובה במידה ותיבחר שוב.

במה עסקה פעילותך בכנסת היוצאת בהקשר לנשים חרדיות?

"בכנסת הנוכחית כיהנתי כחברת כנסת מטעם מפלגת 'יש עתיד' וזכיתי לשמש כראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי.

"במסגרת הכנסת ה-19 הספקתי לחוקק שמונה חוקים למען נשים, לקיים דיוני ועדה במגוון רחב של סוגיות המעסיקות נשים בשיתוף של קשת רחבה של ארגונים, אנשי מקצוע ואקדמיה, נציגי ממשל ורשויות החוק, ולכונן את מוסד המשקיפות. קבוצות נשים ממגזרים בהם אין להן ייצוג ישיר בכנסת.

"ביניהן פעלה קבוצת נשים חרדיות, שקידמו דרך הפלטפורמה שאיפשרה להן הוועדה, דיונים בנושא תעסוקת נשים חרדיות ובריאות נשים חרדיות. לצערי, המלאכה לא נשלמה ועוד הרבה יש לעשות ולתקן. בכנסת הבאה אני מתכננת בעז"ה להמשיך ולקדם נשים במגוון תחומים בעולם העבודה, במניעת עבירות מין ואלימות כלפי נשים, בייצוג הולם לנשים, בהסדרת זכויות אימהות ועוד".

מהם שני נושאים מרכזיים הנוגעים לנשים, בהם תפעלי במידה ותכהני בכנסת הבאה?

"שני נושאים המצויים בראש סדר העדיפויות שלי,באים להיטיב עם נשים מכל שכבות האוכלוסייה, כמו גם לגברים ולילדים: הראשון עניינו התאמת מסגרות החינוך לשוק התעסוקה והשני השוואת זכויותיהן של נשים עצמאיות ועידודן בתחום העסקי.

"כיום, שוק התעסוקה מחייב שעות עבודה ארוכות ואינטנסיביות שאינן עומדות בהלימה לשעות המסגרות החינוכיות השונות. הפער בין עלויות המסגרות לילדים מעבר לשעות הרגילות לבין גובה המשכורת, מביא נשים רבות למסקנה שמבחינה כלכלית עדיף שלא יצאו כלל לעבוד.

"קידום חקיקה ליום לימודים ארוך הכולל תכני העשרה וליווי לימודי באופן שיתאים את שעות מסגרות החינוך לשעות העבודה יביאו לכך שילדינו יזכו למערכת חינוך שתעשיר אותם בתכנים נוספים ובנוסף, תאפשר לנשים לבחור בעבודות המעניינות אותן, המאפשרות להן לממש כישוריהן ואף להגביר את יכולת ההשתכרות שלהן, גם אם הן מחייבות שעות עבודה ארוכות יותר.בנוסף, אקדם ואעודד את הנשים העצמאיות.

"ראשית, אפעל לתיקון העוול ההיסטורי המביא לחישוב מפלה של דמי הלידה להן זכאיות נשים עצמאיות לעומת נשים שכירות. אופן החישוב הקיים כיום מפחית את גובה דמי הלידה להן זכאיות הנשים העצמאיות ומקשה עליהן להפחית את עומס עבודתן לאחר הלידה.

"הצעת חוק שלי לשינוי אופן החישוב של דמי הלידה של נשים עצמאיות עברה בכנסת ה-19 בקריאה טרומית, ואני מחויבת להמשיך ולקדמה בכנסת הבאה.

"שנית, אפעל לעידוד נשים בעלות עסקים לקדם עסקיהן ולהתחרות בשוק העסקי. בכנסת ה-19 קידמתי הצעת חוק המבקשת לסייע לנשים עצמאיות שבבעלותן עסק באמצעות מתן העדפה לעסקים בבעלות נשים במכרזים של רשויות מקומיות.

"הצעת החוק תעודד נשים לקחת חלק ולהתנסות ביזמות ופרויקטים מחוץ למעגל המקצועות "המסורתיים-נשיים" ותאפשר נגישות למכרזים בעלי פוטנציאל השתכרותי רחב, ובכך תרחיב את הפוטנציאל העסקי והכלכלי של נשים. גם את ההצעה הזו אקדם מיד עם היבחרי לכנסת ה-20.

"הצעות החוק האלה אינן אינטרס של נשים בלבד, אלא יש בהן כדי להוביל לצמיחה כלכלית של המשק הישראלי. כולו.

"לסיכום: המלאכה רבה ואני מקווה שגם בכנסת הבאה אצליח למלא את שליחותי ולהיות קול עבור נשים ולקדמן בהתאמה לסדר היום הנשי, לשילוב בין עבודה ומשפחה ולצרכיהן המיוחדים של נשים".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית