איך מונעים תפרחת חיתולים עונתית?

עונת החורף החלה, אנו האמהות מנסות להגן על הקטנטנים שלנו מפני הקור. ריבוי שכבות לתינוקות יכול לגרום לתפרחת חיתולים * שימי לב לסימנים ולטיפול המתאים בתופעה זו (תינוקות)

Mame | כיכר השבת |
תפרחת חיתולים היא תופעה שכיחה אצל תינוקות, היא מופיעה כתוצאה מגירוי ויובש על גבי העור של התינוק, הפריחה יכולה גם להיגרם כתוצאה מאלרגיה או מתופעה הורמונלית, סיבה נוספת היא הזעת יתר של התינוק כתוצאה מהלבשת שכבות מיותרות, שימי לב כי זה יכול להזיק, במיוחד בתחילת עונת החורף שמזג האוויר עדיין לא קר ממש.

תפרחת חיתולים מופיעה בעיקר אצל תינוקות בני שמונה חודשים עד שנה. היא יכולה להופיע גם כתגובה לגירוי מחומרי בישום המצויים במגבונים, יובש בשל מזג האויר, וכמו כן גם משינוי בצריכת מזון, תינוקות בני שמונה חודשים ומעלה מתחילים לצרוך מזון מוצק יותר מה שגורם לשינויים במערכת העיכול.

כדי להימנע מכך, יש לשים לב לסימנים המתפתחים על גבי העור, להימנע ממגבונים מבושמים, משכבות מיותרות של בגדים הגורמות להזעת יתר, ולהקפיד להחליף טיטול בתדירות גבוה.

מהם הסימנים לתפרחת חיתולים?

אדומימיות על גבי העור שיכולה לעיתים להזכיר כוויה, ומתפשטת עד לאזור הירכיים והבטן התחתונה, מצב חמור יותר הוא זיהום פטרייתי שנוצר בעור כתוצאה מכך.

כיצד מטפלים?

יש לזהות ולשים לב מיד לסימנים על מנת למנוע התפשטות, מפני שתוך 24 שעות מתפחת על התפרחת 'קנדידה' סוג של פטריה שמטפלים בה בעזרת משחה מתאימה, מכייון שזהו תהליך אלרגי דלקתי, הטיפול במשחות כולל גם סטרואידים וגם חומרים נוגדי פטריות. במידה ומזניחים ולא מטפלים בזמן יכול להיווצר במקום הנגוע התפתחות של כיבים עד כדי דימום בעור, אם הרופא המליץ על טיפול באנטיביוטיקה יש לשים לב וליטול את התרופה בזמן.

חשוב מאד, להשתמש בתכשירים המתאימים לאזור הנגוע, ולהחליף טיטולים בתדירות גבוהה על מנת למנוע צריבה נוספת בעור. מומלץ שלא להשתמש בסבונים שייגרמו לייבוש העור, אלא בתרחיצים עדינים המכילים רמת PH המתאימה לילדים הגורמים לוויסות רמת הלחות בעור.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית