תתאפסי: מהו מושג אפס הפרדה בלידה?

אפס הפרדה היא אחת מהתופעות שתופסת תאוצה לאחר לידה, קבוצת פייסבוק מעניינת בשם אפס הפרדה - הזכות שלך להיות איתו ביחד מהלידה. מקדמת את הרעיון של אי ניתוק הילוד מאמו ויש לכך סיבות טובות (תינוקות)

מאמע | כיכר השבת |
אפס הפרדה הינו מונח שתופס תאוצנה בקרב יולדות, מהרגע הראשון שמנתקים את הילד מאימו ומעבירים אותו לתינוקיה, ברגעים הראשונים הוא מנותק מחבל הטבור את הרגעים הבאים הוא מבלה בתינוקיה והמפגש הבא שלהם יהיה אחרי שעתיים.

פעם תארת לעצמך מה עובר על התינוק שלך ברגעים הללו שהוא נלקח ממך, הנתק העז הזה אחרי יצירה של תשעה חודשים ממקור חיותו והשלכתו לחיים האמיתיים הישר לזרועותיהם של הצוות הרפואי? דף פייסבוק שתופס תאוצה על עידוד אפס הפרדה והמשמעויות המתבקשות מכך מביא עימו תונים מעניינים של תופעה שהולכת ומתעצמת ומתקבלת בהבנה התפיסה המתחזקת שם היא הידיעה ככי התינוקות שלנו הם יצורים חסרי אונים ואנחנו אלו שאחראיים עליהם וכן אנו חייבים להיות איתם בדיוק בשעות הראשונות של חייהם.

הבדיקות שנעשות לילדים שם, מורחים על עיניהם משחה אנטיביוטית, כדי למנוע הדבקות של הילוד מהם, אך מה שלא ידוע כי המשחה הזו פוגעת בראייתו של הילד וגורמת לטשטוש הראייה. מדידת חום אך לא דרך בית השחי - מדידת חום לתינוק דרך בית השחי נחשבת לפחות אמינה ולכן כאשר הילוד מגיע לחדר התינוקות הוא עובר בדיקת חום דרך פי הטבעת, הבדיקה הזו כואבת לתינוק והיא גורמת אף לקריעים מסביב, במדינות אחרות בעולם לא בודקים את חום התינוק באופן כזה, גם בבית חולים אסף הרופא לא עובדים בשיטה הזו מחקרים מראים, כי מדידת חום דרך בית השחי אמינה בדיוק באותה מידה .

חימום בגריל – כן נשמע מפחיד! אבל מכיון שתינוקות זקוקים לחום גוף בשעות הראשונות לחייהם, השהיה על יד אימם היא בדיוק החום הרצוי לגופם מכיון שהם מופרדים מאימם, מניחים אותם בגריל על מנת לחמם אותם.

ישנם עוד כמה דברים שעושים לתינוקות מיד אחרי ההפרדה בלידה. באפס הפרדה טוענים כי זה אינו רצוי כלל ואף מזיק, אחד מהדברים שנראה כלא סימפטי במיוחד זו המקלחת הראשונה. המקלחת שנעשית לא בצורה עדינה במיוחד במדינות רבות בעולם אין את החלק הזה, ניקוי התינוק נעשה בעדינות ואילו במדינות אחרות בעולם מדלגים על השלב הזה בטענה כי החיידקים הראשוניים בלידה הם דווקא טובים לילודים ולהתפתחות המערכת החיסונית שלהם. במדינות אחרות בעולם המערבי אין מקלחים תינוקות בבית החולים. בנוהל הטיפול ביילוד של ארגון הבריאות העולמי ישנה תקנה לא לקלח את התינוקות בבית החולים איכילוב לא מקלחים תינוקות.

המקלחת הראשונה של הילודים..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית