איך משפיע תהליך הלידה על הילוד?

כפי שראינו תהליך הלידה הוא בעל פוטנציאל השפעה גדול על הילוד על כן רצוי שהוא יתרחש באופן הטבעי ביותר ועד כמה שניתן במיעוט התערבויות מדיציניות, אך לעתים יש מצבים שבהם אין ברירה ויש צורך בהתערבות. מה השפעתו של תהליך הלידה על הילוד? (הריון ולידה)

מאמע | כיכר השבת |
יש רגעים בחיי אדם שהקב"ה מתגלה בהם גילוי ממשי, הלידה היא רגע כזה שהרי " שלושה שותפין יש באדם – הקב"ה ואביו ואמו". מי שמתבונן בתהליך ההיריון והלידה שהיא פסגת היצירה האנושית, הבאת חיים לעולם, יכול לראות שהקב"ה שתל בתהליך רמזים המראים את נוכחותו, "האדם הוא עולם קטן, העולם הוא אדם גדול, ומה שיש בזה יש בזה" (אבות דרבי נתן, פרק ל"א).

כשם שבריאת העולם הוא חיבור בין הנשגב והרוחני ביותר לבין הארצי והשפל ביותר, כך אפשר לראות בתהליך יצירת הוולד את החיבור בין הקצוות, ההפכים מתחברים ויוצרים את קסם הבריאה, החיבור בין הזכרי לנקבי, בין גוף לנשמה, בין יצרי לרוחני - מעשה שנראה לכאורה הכי יצרי וחייתי מוביל לתוצאה שהיא הכי רוחנית וטהורה.

מכיוון שכך, החיבור הנכון, מצב האם בזמן ההיריון והלידה, התחושות, הרגשות, הבריאות הגופנית והנפשית, תרופות, עישון, תזונה לקויה ולמעשה כמעט כל דבר יכול להשפיע בסופו של דבר על בריאות הילוד. כשילדים באים אלי לטיפול הומאופתי אחד הדברים החשובים שאני שואל את ההורים הוא על מצב האם בזמן ההיריון והלידה.

הלידה מתחלקת לשלושה שלבים עיקריים: השלב הראשון הוא שלב תחילת הצירים, שלב זה מתחיל במצב לטנטי כשהצירים אינם סדירים והפתיחה היא עד 3 ס"מ ומסתיים במצב האקטיבי שבו הצירים הופכים סדירים ותכופים יותר, השלב הזה מסתיים בתחילתה של לידה. מכאן מתחיל השלב השני, הצירים מתחזקים, הכיווצים חזקים מאוד עד הוצאת הילוד. בשלב השלישי השיליה יוצאת, זהו שלב שנמשך בין דקות בודדות לשעה, מומלץ להמתין מס' דקות מרגע הלידה ורק אז לחתוך את חבל הטבור בכדי למנוע אנמיה.

כפי שראינו תהליך הלידה הוא בעל פוטנציאל השפעה גדול על הילוד על כן רצוי שהוא יתרחש באופן הטבעי ביותר ועד כמה שניתן במיעוט התערבויות מדיציניות, אך לעיתים יש מצבים שבהם אין ברירה ויש צורך בהתערבות, מצבים כגון: רצון להשראת לידה בשבועות מאוחרים מאוד, צירים רחוקים ולא מספקים, צירים לא יעילים כשהרופא מתחיל לחשוב על זירוז תרופתי, חרדה גדולה פחד ובעתה, רגישות גבוהה לכאב ועוד, ההומאופתיה יכולה לסייע רבות במצבים אלו ובכך למנוע התערבות רפואית גדולה יותר שיש לה באופן טבעי פוטנציאל נזק גבוה יותר.

ההומאופתיה יכולה לסייע רבות גם לאחר הלידה, לאיחוי מהיר יותר של חתכים, להפחית דימומים ולשכך כאבים. חשוב לציין שהטיפול ההומאופתי הוא מאוד אינדיבידואלי למצבה של היולדת. לדוגמה יולדת שמבטאת תחושת חרדה גדולה, הרגשה שהיא לכודה, שהיא חנוקה, בתזוזה מתמדת, אי שקט, דיבור שקופץ מנושא לנושא, עייפה עם צירים שלא מתקדמים, יולדת כזו תקבל הכנה הומאופתית שונה מיולדת שסובלת גם מחרדה אך החרדה תהיה מאוד ממוקדת, פחד קיצוני ממוות, פנים אדומות, דופק מואץ, נראית מבוהלת מאוד, צירים מהירים כמעט ללא הפסקה.

בד"כ כשהטיפול נכון ומדויק ניתן יהיה לראות שיפור במצב באופן מאוד מהיר, הלידה תתקדם ביעילות רבה יותר וחווית הלידה תהפוך לאירוע חיובי ועוצמתי שילווה את האישה לכל אורך חייה.

הכותב תומר מנשרי RChom הומאופת מומחה, בעל ניסיון רב בטיפול בילדים ומבוגרים. הערות ותגובות לאימייל: tomerhom@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית