רופאים על סף פריצת דרך בהחלמה מסרטן

תקווה חדשה לחולים? חיסון חדש שפותח על ידי חוקרים מנסה, עד כה בהצלחה, להילחם בגידולים סרטניים בעקבות חיזוק המערכת החיסונית. כל הפרטים (מדור בריאות, מאמע)

mame | כיכר השבת |
האם נמצאה התקווה לחולי הסרטן? חיסון חדש שפותח על ידי חוקרים מנסה, עד כה בהצלחה, להילחם בגידולים סרטניים בעקבות חיזוק המערכת החיסונית.

בשלב הזה התרופה נמצאת בשלב הניסויים הקלינים. שני מטופלים כבר החלו לעשות שימוש בתרופה, ועוד עשרות יחלו בטיפול דומה בשנים הקרובות.

אז איך זה עובד? בדיוק כפי שהגוף מסוגל להתמודד עם מחלות ויראליות כמו שפעת, התרופה תנסה לחזק את המערכת החיסונית ולאפשר לה לחסל את הגידול הסרטני עוד בטרם התפשט.

במחלות שניתנות לריפוי, מצליחים תאי T "לגרש" זיהומים ושאר מרעין בישין שתוקפים את גוף האדם. בגידולים סרטניים לעומת זאת, מצליחים התאים המזוהמים לפתח מערכת הגנה נגדם ובכך לחולל הרס במערכת החיסונית שפעמים רבות, למרבה הצער, לא ניתנת לריפוי.

ד"ר מיה גוטפריד, מומחית לסרטן ריאה מבי"ח מאיר אמרה לאתר מאקו כי "סרטן הוא לא מקשה אחת, זו לא אותה המחלה, ולכן לא תהיה לה רק תרופה אחת".

לדבריה,"יש המון סוגים של גידולים ומסלולים שהמחלה עוברת בכדי להתפתח, אז אולי הבנו דרך מסויימת או פגם ציטוגנטי חדש - ונגדו פיתחנו טכנולוגיה רפואית – אבל זה ברור שהדבר הזה עובד על נקודה מסויימת במסלול מסויים ולא מטפל בכל המסלולים ובכל הגידולים".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית