הטייסת המוסלמית הראשונה קבלה איומים על חייה

לפני 5 שנים עשתה נילופר רחמאני היסטוריה כשהתגייסה לחיל האוויר האפגני בגיל 18 והפכה לטייסת הראשונה של המדינה המוסלמית, כעת לאחר שהחלה לקבל איומים על חייה מארגון הטאליבן, היא בקשה מקלט מדיני מארה"ב אך לא קיבלה מענה (נשים מהעולם)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
לפני 5 שנים עשתה נילופר רחמאני היסטוריה מקומית כשהתגייסה לחיל האוויר האפגני בגיל 18 והפכה לטייסת הראשונה של המדינה המוסלמית ובתוך כך לסמל המאבק של זכויות נשים. במדינה בה נשים נחשבות לאזרחים סוג ב' היא התקדמה בסולם הדרגות והפכה למודל בין לאומי לחיקוי כמו גם למטרה מועדת עבור ארגון הטאליבן, שמטיל את חיתתו במדינה.

בשנה שעברה הגיעה רחמאני לארה''ב כדי להתאמן עם חיל האוויר האמריקני. כעת משהסתיימה תקופת האימונים הגיעה שעתה לשוב הביתה, ורחמאני מצאה את עצמה בלב סערה תקשורתית כשבקשה מקלט מדיני בארה''ב לאחר שלטענתה, החלה לקבל איומים על חייה.

''רציתי לעודד נשים נוספות לעבוד באותה עבודה'', אומרת רחמאני בראיון ל-BBC אך לצערי, בגלל אנשים כמו הטאליבן זה נהפך לנקודה שלילית המהווה איום נגדי ונגד משפחתי. ולא היתה לנו שליטה על כך.''

השלטונות האפגנים לא מהרו לעמוד לצידה ואף זעמו על בקשתה למקלט כשהם מכחישים את דבר האיומים. לטענתם, רחמאני בדתה את הדברים מליבה במטרה לזכות בחיים טובים יותר. האמירה הזו מוכיחה את העובדה כי המדינה המוסלמית לא תומכת בעיסוקה של האשה הנדירה הזו. ארה''ב מצידה, לא השיבה לבקשתה של רחמאני למקלט מדיני עקב הסתייגותה של ממשלת אפגניסטן.

למרבה הצער הטיימינג של הסיפור הזה לא מעודד במיוחד. בעוד זמן קצר ייכנס לבית הלבן נשיא לבן וגזעני למדי שנודע בחוסר תמיכתו, בלשון המעטה במהגרים מוסלמים, גם אם הם יודעים לטוס.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית