'היא בחורה טובה, אבל זה לא מה שאני מחפש'

את תחושת הדחיה בשידוכים לא ניתן לפעמים לאמוד במילים, כמובן שזה תלוי בזוג המשודך ובמידת ההתעניינות של צד אחד בשני. אך הצד הדחוי ברוב המקרים מרגיש כי עולמו חרב עליו, עננת ייאוש וחוסר הביטחון המשתלט יוצרים מצב לא נעים * הניה גולדברג מסבירה איך ניתן להתגבר על החושה הקשה הזו (שידוכים)

הניה גולדברג | כיכר השבת |
לא מה שאני רוצה..
בת 26 נפגשה עם בחור וחזרה בעננים. היא טענה שמעולם היא לא פגשה בחור כזה. גם ירא שמיים, גם על רמה, גם משקיע בלימוד, נראה טוב ובעיקר תקשורתי ומדבר כל כך יפה. פשוט נופת צופים. הבחור בן 30. תהיתי לעצמי... אם הוא כל כך נפלא, אני כמעט משוכנעת שיש עוד בנות שנכבשו בקסמו, אז מה קרה? הכל משמיים, ובכל זאת איך זה שהוא לא נשוי מזמן? התברר שהוא כבר פגש הרבה אך לא מצא את מבוקשו.

וכצפוי הבחור הוריד. לטענתו הבחורה טובה מאד אך "לא מה שאני מחפש", הבחורה באבל על אובדן החלום. הבחור ממשיך להיפגש הלאה. השאלה שעולה היא, מה המשמעות של "זה לא מה שאני מחפש". מה אתה מחפש? נסה להגדיר, אולי אפשר יהיה לעזור לך... העניין הוא שהבחור בעצמו לא ידע להגדיר. הוא רק ידע שזה לא זה. זהו.

הבת, מאידך, אוכלת את עצמה. אולי הייתי צריכה להגיד בפגישה דברים אחרים, אולי הייתי צריכה להופיע בצורה שונה, המוטו של מה שהיא מעלה הוא רגשי אשמה שמתחילים במילים "אולי הייתי צריכה" או "אילו הייתי עושה כך, או אחרת, הבחור לא היה מוריד אותי" אולי ואילו, הן שתי מילים בהיפוך אותיות, בעלות משמעות דומה של הטלת ספק.

למעשה אין לזה משמעות. כי מה שקרה, קרה, עם האשמה או בלעדיה. יתכן שלבחור יש קושי לממש שידוך. יכולות להיות לכך סיבות רבות. השאלה שעולה כאן היא לא עליו אלא עליה. מדוע נכנסה הבת לתוך מצב שבו היא מרגישה שחרב עליה עולמה? האם התיסכול המתמשך של חיפושי שידוך מאכזב אותה וגורם לה לייאוש חסר תקנה? מותר לבחור לומר "לא", ובכל זאת האם היא מרגישה שדחיות חוזרות ונשנות, הורסות את הבטחון העצמי שלה ואם דוחים אותה סימן שהיא לא שווה? האם דווקא מי שהיא רוצה, לא רוצה אותה? איך היא תגיע לשידוך?

אפשר לסיים את הסיפור כאן במספר דרכים:

אפשרות א:

עבר זמן, הבת הפנימה שאין לשידוך הזה סיכוי. היא פגשה מישהו הרבה פחות זוהר. אך, בן אדם עם אמת פנימית ורציני בכוונותיו, והיום היא נשואה ומאושרת.

אפשרות ב:

הבת ממשיכה להתאבל עליו. היא מסרבת לקבל את הנתון שהוא איננו מעוניין ומאשימה את עצמה. גם אם היא נפגשת עם בחורים אחרים היא עושה השוואות אתו, ולא מצליחה למצוא מישהו אחר.

אפשרות ג:

בסופו של דבר הבחור הסכים להשתדך אתה. הבת שוב מולהבת. האם היא תהיה מאושרת אתו? שידוך הוא בעצם עיסקה לכל דבר. העיסקאות הנכונות בחיים הן אלו שיש בהן אפשרויות להתקדם או לסגת. אם איננו נותנים את האפשרויות האלו, ואנו ננעלים רק על כיוון אחד, לא תוכל שום עיסקה לצאת אל הפועל.

הניה גולדברג, פסיכותרפיסטית משפחה ושידוכים, אישי, קבוצתי והרצאות: hgoldberg10@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית