עדיין מחכה? עכשיו הרגע שלך למחול ולצאת במחול

עצמי עיניים, דמייני את חופתך, את אושרך, את בעלך, ילדיך, וכל מה שלבך מייחל ומתפלל לו. תני חיוך, מחאי כפיים ונסי להזיז את גופך ממש עד כדי ריקוד (רווקות)

חדוה לוי | כיכר השבת |
האושר שלך במרחק ריקוד אחד
אתמול חל אחד הימים היפים והחשובים במסורת של העם היהודי, יום שמהווה נקודת זמן אופטימלית למשיכת שפע גדול בכל התחומים ובפרט בפתיחת שערי האהבה.

אנחנו מושיטות יד לאבא שבשמים וממלאות את לבנו בכיסופים ורצונות לצעוד בלבן. כשהלב נקי וזך אחרי שהשארתי את כל המצר מאחורי ולפניי מאירה הדרך אל המרחב, אחרי שהלב נקי מכעסים, הרגלים קלות כאיילות לצאת בשמחה ובמחולות.

מט"ו באב עד כ"ה אלול ישנם 40 ימים של הכנה "להפקת השנה החדשה". כ"ה אלול הוא יום בריאת העולם וכך תני במחשבתך שנברא עולם חדש בשבילך. עצמי את העיניים, דמייני את חופתך, את אושרך, חלומותייך, רצונותייך, הצלחותייך, כולם נמצאים שם בשבילך. תראי בעיני רוחך את בעלך, ילדיך, וכל מה שרק תרצי כמו שלבך מייחל ומתפלל לראותם. תני חיוך, מחאי כפיים ונסי להזיז את גופך ממש עד כדי ריקוד.

להמתיק ולמרק את הדינים

ידועה תורתו של רבי נחמן בנושא עבודת הריקודים שידועה כממתקת דינים והפיכתם לרחמים גמורים, וכך אומר: "כשיש, חס ושלום, דינים על ישראל על ידי ריקודים והמחאת כף אל כף נעשה המתקת הדינים" (ליקוטי מוהר"ן, י').

וכן, על הכתוב במסכת כתובות: "כיצד מרקדין לפני הכלה" - מרקדין אותיות מרק-דין שהריקודים ממרקים את הדינים.

בט"ו באב בורא עולם חמל ומחל בשלמות לעם ישראל, והראשונות לעשות מעשה היו בנות ישראל שיוצאו בריקודים ובמחולות, כפי שיצאה מרים הנביאה עם בנות ישראל ביציאת מצרים, כששירה אדירה בפיהן והודיה לבורא העולם שהוציאן מן המצר אל המרחב, מאפילה לאורה. וכן, בט"ו באב הן מאמינות שתשמענה את הקול שאומר להן "אם אשכחך ירושלים", החתן ישבור את כוס הבדידות וייצאו שניהם לבנות בניין עדי עד.

אנחנו מושיטות יד לאבא שבשמים וממלאות את לבנו בכיסופים ורצונות לצעוד בלבן. כשהלב נקי וזך אחרי שהשארתי את כל המצר מאחורי ולפניי מאירה הדרך אל המרחב, אחרי שהלב נקי מכעסים, הרגלים קלות כאיילות לצאת בשמחה ובמחולות.,מט"ו באב עד כ"ה אלול ישנם 40 ימים של הכנה "להפקת השנה החדשה". כ"ה אלול הוא יום בריאת העולם וכך תני במחשבתך שנברא עולם חדש בשבילך. עצמי את העיניים, דמייני את חופתך, את אושרך, חלומותייך, רצונותייך, הצלחותייך, כולם נמצאים שם בשבילך. תראי בעיני רוחך את בעלך, ילדיך, וכל מה שרק תרצי כמו שלבך מייחל ומתפלל לראותם. תני חיוך, מחאי כפיים ונסי להזיז את גופך ממש עד כדי ריקוד.,להמתיק ולמרק את הדינים,ידועה תורתו של רבי נחמן בנושא עבודת הריקודים שידועה כממתקת דינים והפיכתם לרחמים גמורים, וכך אומר: "כשיש, חס ושלום, דינים על ישראל על ידי ריקודים והמחאת כף אל כף נעשה המתקת הדינים" (ליקוטי מוהר"ן, י')
‏צילום: Brooke Cagle

המשמעות הפנימית של הריקוד

התלמוד מגדיר שלושה סוגים של בנות שיצאו במחולות ואת הדרך שהיו פונות אל החתנים: "יפיפיות שבהן מה היו אומרות - תנו עיניכם ליופי, שאין האשה אלא ליופי. מיוחסות שבהן מה היו אומרות - תנו עיניכם למשפחה, לפי שאין האשה אלא לבנים. מכוערות שבהן מה היו אומרות - קחו מקחכם לשם שמים, ובלבד שתעטרונו בזהובים".

הנשמות היפות מסמלות את הנשמה שקוראת לחתן האלוקי, לבורא העולם, כאשר הצליחו באהבה וכיסופין שהתעוררו מצד עצמן להגשים את הפוטנציאל האמיתי הגבוה של האדם.

הנשמות המיוחסות אומרות: אולי אין לנו אהבה כזו עוצמתית המפעמת לב, אך הכי חשוב זה הלימוד והמצוות - קח אותנו ונקיים את המצוות.

והנשמות המכוערות, המסורבלות, הרחוקות, המעורטלות, חסרות כל רגש שאהבתן כל כך נסתרת ונעלמת, אומרות: "עשה למענך אם לא למעננו, כי אתה בורא עולם יודע שהכיעור שלנו הוא רק משהו שנכפה עלינו מתוקף הגלות והבלבול וההסתרה, בטח יש בנו איזה ניצוץ שחבוי שם ורק אתה יכול לראותו, וביום הזה יכפר עליכם מכל חטאתכם תטהרו".

אמר רבן שמעון בן גמליאל: "לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכיפורים".

מדוע יום הכיפורים? כיוון שהיום הזה מסמל יום של מחילה לעם ישראל. ביום זה, כשהלבנה במילואה, היא מסמלת שלמות והנהגה אלוקית של שלום ואהבה.

היום הזה את הכי יפה בעולם וכל השפע זורם אליך ללא הפסק. תפתחי את הלב, תפרסי ידיים לשמיים, תאמיני שימים טובים בדרך אליך ושנה חדשה ומתוקה פותחת לך דלת של מתיקות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית