ישראל 2017: ילד חולה יוכל להישלח לגן?

כולנו מכירים את הסיפור הבא: הגגנת מתקשרת בלחץ לעדכן כי הבייבי נגע באוזן, או קודח מחום, ואת ממהרת להצטדק ולהתנצל שלא היה לך שמץ של מושג. בין אם את משקרת ובין אם לא, התרחיש הזה הוא חלום הבלהות של כל אם עובדת (ילדים)

תרצה אתר | כיכר השבת |
חום..
ובכן, יתכן שבקרוב מאד תוכלי להפסיק עם העמדות הפנים, לעמוד בגאון מול הגננת ובלי שמץ של התנצלות לומר לה: "רחל, הילד עם חום, תעדכני אם תהיה התפחתות מלחיצה". למה? כי בשבוע שעבר קבע איגוד הרופאים האמריקני שניתן להשאיר ילד מעל גיל 4 חודשים בגן, במידה והוא לוקה בחום ללא תסמינים, שהגדרתו השתנתה למעל 38.3 מעלות צלזיוס.

כעת, מתכנסות הועדות בישראל לדון בשאלה האם להחיל את ההנחיות החדשות גם פה, בישראל. הפלוס הגדול במידה וישראל תאמץ את ההנחיות יהיה נעוץ האפשרות ההורים ללכת לעבודה ללא נקיפות מצפון. אך לעומת זאת מזדקרת רשימה אינסופית של מינוסים שגרמו לי לתהות, מה עומד מאחורי ההחלטה המוזרה הזו?

דר' אריאלה רוטלוי מאיגוד רופאי המשפחה, אומרת בראיון לתוכנית 'בוקר בריא' כי בעיניה, לא רמת החום היא הפרמטר החשוב אלא מראה הילד. "צריך לראות האם הוא ישנוני או מיובש. החום בפני עצמו הוא לא מחלה אלא רק סממן שנלווה לדברים רבים אחרים.במציאות היומיומית שלי כרופאה, אין ילד רק עם חום. זה תמיד נלווה לצינון, שלשולים ופעמים רבות הילד נראה יותר מעוך. לראות ילד שהוא רק עם חום זה מאוד נדיר ולכן אני ממליצה שלא לאמץ את ההחלטה האמריקנית".

בנוסף, גם אם מבחינה אתית החום לא יהיה גורם מונע מלשלוח את הילד לגן, כאמהות, עלינו לחשוב על הטיפול וההשגחה הצמודה שלא תתאפשר כשהוא יהיה נתון לחסדי גננת האחראית על 30 ילדים נוספים לפחות.

ההגיון מאחורי ההחלטה הזו נעוץ ברצון לסייע למעמד הבינים בארה"ב, בו אין להורים העובדים אפשרות להיעדר מיום העבודה בגלל ילד חולה. בנוסף, גני הילדים בארה"ב שונים מאלה שבארץ . מספר הילדים המצומצם ומספר הגננות הכפול מאפשר יחס אישי ומסור יותר לילד חולה.

אז מה את חושבת?

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית