המצור ברמות

סכנת חיים: ניידת טיפול נמרץ נתקעה בפקק רמות • צפו

הפקק בכביש רמות שזכה כבר לכינוי "המצור ברמות" הופך שוב למסוכן במיוחד עבור תושבי השכונה שלא יכולים להגיע לבתי החולים במהירות הנדרשת. צפו בניידת תקועה (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: נתי קרויזר - נתיב מדיה)

הפקק על שכונת רמות הפך בימים האחרונים שוב לבלתי נסבל למרות השינויים שנעשו לאחרונה בכניסה להר חוצבים, שינויים שהיו אמורים להקל על עומס התנועה בציר הפקוק במיוחד.

בתיעוד המזעזע שהגיע לידי כיכר השבת נראית ניידת טיפול נמרץ כשהיא לכודה בתוך הפקק בכביש ללא יכולת לעבור ולפנות את החולה לבית החולים. יצוין כי זהו כביש הגישה היחיד של השכונה לשאר חלקי העיר ואין לאמבולנסים דרך אחרת לפנות חולים לבתי החולים.

נתי קרויזר מנתיב מדיה שתיעד את האירוע המסוכן מספר "במשך כמה דקות הנהג נתקע וניסה לפלס דרך, לקח לו 3-4 דקות שהוא עמד ולא יכל להתקדם ורק אחרי זה התחלתי לצלם. זה מצב בלתי נסבל, מחכים שיקרה למשהו משהו. היום לקח לי שעה ורבע מרמות עד הר נוף, זה פשוט לא ייתכן".

"היום נתקענו בפקק ברמות ב' עד הצומת 45 דק'!!!! פשוט נורא מה שהיה הבוקר!!!!", הלינו גולשים אחרים בקבוצת פייסבוק שעוסקת בפקק הנוראי שכאמור בימים האחרונים עם פתיחת שנת הלימודים שוב לבלתי נסבל.

"מצב הפקקים בשכונת רמות הוא סכנת נפשות של ממש" - כך אמר ל"כיכר השבת" אלי פולק, מנכ"ל ישראלייף וממייסדי איחוד הצלה בראיון שנערך לאחר העלאת הנושא למודעות על ידי 'כיכר השבת'. "כל מצב של פקק או ערים פקוקות מקשה על הצלת חיים כשצריך להגיע מהר. במקרה הזה מדובר במשהו שלוקח שכונה שלמה וסוגר אותה. מכל הכיוונים אין לאן לצאת".

פולק מסביר כי הפקקים הופכים בעצם את רמות לרחוקה במיוחד מבתי החולים, "המרחק מבית החולים הכי קרוב לשכונת רמות הופך להיות מרחק של חצי שעה אם לא שעה ויותר, זה משהו לא נורמלי ומסוכן במיוחד".

לדבריו, היו כבר מקרים של סכנת חיים בגלל הפקקים. "היו לנו כמה מקרים בפקקים השבוע שהאמבולנס לא יכל להגיע כדי לפנות את מי שזקוק לטיפול רפואי ואנו נערכנו בצורה שונה בשכונה באמצעות האופנועים שלנו שנתנו מענה מהיר אך עדיין לא מספק במקרים שיש צורך לפנות לבית החולים".

עד כמה זה מסוכן? "אני מציע לכל האנשים לא לקבל התקף לב בעת הפקקים", אומר פולק בחיוך של הומור שחור, "כשההגעה נמשכת לאורך זמן, זה חשש חיים. גם במקרה של החייאה מוצלחת שצריך "להעיף" לבית החולים הזמן הוא קריטי וחשוב".

צילום: אלי פולק
צילום: אלי פולק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר