הגר"ש עמאר תוקף

"הרפורמים יותר ממכחישי שואה; הם יבכו בדמעות של דם"

עתירת הכותל הרפורמי: רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר תוקף בחריפות את הרפורמים, אומר כי הם "יותר ממכחישי שואה". לדבריו: "הם יבכו בדמעות של דם על העבירות שהם עושים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, יוצא במתקפה חריפה כנגד עתירת הרפורמים לבג"צ בנוגע למתווה הכותל שיישומו הוקפא. לדבריו, הרפורמים יותר "מכחישים יותר מהשואה".

במהלך שיעורו השבועי, אמר הרב: "נודע לי שהיה משפט על הכותל המערבי, התביעה של 'ארורי הרשעים' שעושים כל עוולה שבעולם נגד התורה. אפילו מחתנים גויים ויהודים, אין להם לא כיפור ולא שבת אבל רוצים תפילה... ושלא יעלה בדעתו של אדם שהם רוצים להתפלל, הם רוצים לחלל את הקודש".

הרב התייחס לביטול המתווה וההתפתחויות השונות בפרשה: "עד שהקב"ה עזר וביטלו את אותה תוכנית רעה שהייתה, אבל ישבו בחיבוק ידיים, בית המשפט לקח לידיו את הדבר... ומזהיר אותם שיעשו, ואם לאו הוא יפסוק. זה היה צפוי וגלוי וידוע. אמרנו את זה בקולי קולות שהשתיקה הזו היא הסכמה מראש".

"צריך להתפלל ולהתענות" פנה הרב: "לצעוק לה' 'עשה למען כבוד שכינתך', זה שריד בית מקדשינו היחיד שנשאר, לא זזה ממנו השכינה מעולם".

הגר"ש עמאר תקף גם את בית המשפט העליון: "הוא רוצה כל הזמן שוויון. בעיקרון שוויון זה דבר טוב, אבל אי אפשר לקחת שוויון... אנחנו רואים לאיפה זה מגיע, גם בביטחון, מדינות רבות נהרסות בשם השוויון הקדוש. אבל פה מה שייך שוויון? מה זה דבר שלנו? אין לזה רשות - לא לממשלה, לא לבית המשפט ולא לרב הכותל. זה קודש לה' יתברך".

הרב המשיך ותקף: "הם מנסים לזרות חול ולומר שזה 'החרדים הקיצונים המציאו'. זה כמו מכחישי השואה, זה אותו הדבר. הם צועקים 'זה למה באיראן מכחישי שואה', הם מכחישים יותר מהשואה... בבית המקדש, בכל המשניות ובכל הגמרות הייתה עזרת נשים ועזרת ישראל. זה דבר שיש מישהו שהסתפק בו? זה אנחנו חידשנו?".

"זה חורבן שמתהווה בימינו", סיכם הרב עמאר: "חורבן. חורבן ממש. אבל, כמו שעל החורבן עצמו לא התייאשנו, כמעט 2,000 שנה, לא נתייאש גם מהם, לא מפחדים ומתפעלים מהם. הם (הרפורמים. י.כ.) יתחרטו ויבכו בדמעות של דם על העבירות האלה שהם עושים" סיים הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר