קוריאה: הניסוי הגרעיני - "מתנה" לארה"ב

שגריר צפון קוריאה לאו"ם לועג למערב ולארה"ב ואומר כי אם ארה"ב תמשיך במעשיה היא תקבל ניסויים גרעיניים ושיגורי טילים נוספים. העולם עוקב בדאגה אחר צפון קוריאה (בעולם)

טילים בליסטים של צפון קוריאה (צילום: שאטרסטוק)

בצפון קוריאה ממשיכים ללעוג למערב בכל הקשור למתיחות בין קוריאה הצפונית לארצות הברית. שגריר קוריאה הצפונית באו"ם, האן אה סונג, אמר היום (שלישי) כי הניסוי שערכה ארצו בפצצת מימן הוא "מתנה שנועדה ללא אחרת מאשר ארצות הברית, ארצות הברית תמשיך לקבל מתנות כאלה כל עוד תמשיך להישען על פרובוקציות הרסניות וניסיונות עקרים ללחוץ על קוריאה הצפונית", אמר השגריר.

דבריו של השגריר נאמרו כיממה לאחר הדיון שנערך במועצת הביטחון של האו"ם ועסק בניסוי הגרעיני שביצעה פיוניאנג, בדיון שנערך אמרה שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי כי "מנהיג קוריאה הצפונית מתחנן למלחמה. אך ארצה אינה מעוניינת במלחמה וסבלנותה של וושינגטון מוגבלת. יש לנקוט את צעדי הענישה החמורים ביותר", קראה היילי למדינות העולם.

קודם לכן היום הזהיר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הטלת עיצומים נוספים על צפון קוריאה לא יובילו לשינוי לטובה במשטר אלא לקטסטרופה עולמית, לדברי פוטין הוא שוחח עם עמיתיו ביפן ובקוריאה הדרומית, ודן עימם בנעשה באזור.

באשר לעיצומים באספקת אנרגיה למדינה המבודדת אמר פוטין כי אספקת הנפט הרוסי לצפון קוריאה זניחה ולא משמעותית.

אמש (שני) הודיעה קוריאה הדרומית כי על פי הסימנים הנמצאים בידה צפון קוריאה נערכת לניסוי נוסף בשיגור טיל בליסטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר